køb af nye Ram og nyt grafikkort.
Fra : Mik Andersson

Dato : 13-07-02 21:16

hej med jer!!

jeg har en: AMD Duron 800 Mz(som er låst ved 100*8), 256 Mb SD-RAM, G-Force2
Mx 200 32 Mb.

jeg skal ud og købe nyt grafik kort, jeg regner med at bruge 800 - 900kr. på
det, nogen der kan anbefale noget??

også tænkte jeg på og købe nogen nye Ram for SD-Ram er jo ved og være gamle,
hvad for nogen Ram skal jeg købe?? de skal ikke være for dyre!!(max 500kr.)
Men husk at min CPU er låst ved 100*8(mit bundkort kan køre 133 Mz), hvilket
jo vil sige at jeg ikke kan køre hurtigere end 100 Mz på bundkortet.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh. Mik A.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 13-07-02 21:29

> jeg skal ud og købe nyt grafik kort, jeg regner med at bruge 800 - 900kr.

> det, nogen der kan anbefale noget??

Køb dig evt. et GF3

> [...]
hvilket
> jo vil sige at jeg ikke kan køre hurtigere end 100 Mz på bundkortet.

Hvis du ikke skal have nyt bunkort så kan du jo alligevel ikke bruge andet
end SD Ram ...
At din cpu er låst er KUN multiplieren.Så du kan fint clocke den på FSB...

Carsten

Fra : Martin K

Dato : 13-07-02 21:33

Carsten Matzon wrote:

> Køb dig evt. et GF3

Yes! Et GF3Ti200 ville være det indlysende valg...

> Hvis du ikke skal have nyt bunkort så kan du jo alligevel ikke bruge
> andet end SD Ram ...
> At din cpu er låst er KUN multiplieren.Så du kan fint clocke den på
> FSB...

Skal du også have nyt mobo? For det er meget få boards der både kan køre med
SDR samt DDR ram. ECS K7S5A og Asus A7A266-E er eksempler herpå. Hvad hedder
dik bundkort?

--
Martin K

Fra : Mik Andersson

Dato : 13-07-02 21:38

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> SDR samt DDR ram. ECS K7S5A og Asus A7A266-E er eksempler herpå. Hvad

det er et: ECS K7VZA

Fra : Mik Andersson

Dato : 13-07-02 21:43

> Yes! Et GF3Ti200 ville være det indlysende valg...

nop jeg kan ikke clocke FSB'en det prøvede jeg engang med det resultat at
1600 filer på min HD blev ødelagt, inde i overclocking sagde de at det var
fordi min CPU var låst på 100*8 Mz

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-02 23:25

"Mik Andersson" <skrivtilmik@hotmail.com> skrev
> nop jeg kan ikke clocke FSB'en det prøvede jeg engang med det resultat at
> 1600 filer på min HD blev ødelagt, inde i overclocking sagde de at det var
> fordi min CPU var låst på 100*8 Mz

Er det ikke også lidt vanvittigt at pusle med, når en Duron 1200 koster 443
(edbpriser idag) og din 800 stadig kan sælges for 200+ kr. i dmpe?

/Chr

Fra : DWM

Dato : 14-07-02 00:02

"Mik Andersson" <skrivtilmik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> nop jeg kan ikke clocke FSB'en det prøvede jeg engang med det resultat at
> 1600 filer på min HD blev ødelagt, inde i overclocking sagde de at det var
> fordi min CPU var låst på 100*8 Mz

Jeg tillader mig at gætte på at du knaldede den op på en bushastighed
hvor PCI/AGP hastigheden samtidigt røg så højt at den var yderst ustabil og
at det var derfor at du fik ødelagt nogle filer.
Og jeg tvivler meget på at den er låst ved 100x8.

/Kenneth Iversen

Fra : Mik Andersson

Dato : 14-07-02 17:29

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> at det var derfor at du fik ødelagt nogle filer.
> Og jeg tvivler meget på at den er låst ved 100x8.

den er låst på 100x8 det er den nød til og være, jeg satte FSB'en op på 133
den stod på 100, også ville compen slet ikke starte jeg fik ikke noget
billede på skærmen og den startede ikke HD'en eller cd-romerne, så slukkede
jeg igen og skiftede tilbage til 100 FSB, så startede den igen men kunne
ikke læse windows fra HD'en så startede jeg den op fra en diskkete med et
program på, så jeg kunne se hvor mange filer der var på HD'en og der kunne
jeg se at der var lagt 1652 filer i roden(C:). så jeg formaterede.

Fra : Finn og Angela

Dato : 14-07-02 22:39

> [...]
> program på, så jeg kunne se hvor mange filer der var på HD'en og der kunne
> jeg se at der var lagt 1652 filer i roden(C:). så jeg formaterede.

Tror nok du i bios kan sætte ram til at køre 133 mhz uafhængigt af fsb -
tror det hedder "dram setting" eller "memory clock"
-det står i manualen (kan sikkert hentes på deres hjemmeside, hvis du ikke
har den) - har lige siddet og kigget hos en kammerat, der har samme board...

hilsen Finn

Fra : Mik Andersson

Dato : 15-07-02 00:53

er der så nogen der ved hvad jeg skal gøre for at kunne sætte min FSB op på
133 Mz???

nogen siger at grunden til jeg ikke kunne før var pga. min CPU var låst ved
100x8, så jeg har været inde og kigge på en ny CPU nemlig en AMD Duron 1200
Mz og der står at den har en FSB på 200 Mz, vil det så sige at jeg kunne
sætte min FSB op på 133 Mz?? skulle CPU'en så ikke bare gå ned på 133 Mz??

kan jeg sætte en 1200 Mz AMD Duron i mit MBord og sætte FSB på 133 Mz??
eller kan det ikke lade sig gøre?

tak for hjælpen : )

men håber også i kan hjælpe mig her,

Mvh. Mik A.

Fra : Janko (8382)

Dato : 15-07-02 01:40

> [...]
>jeg igen og skiftede tilbage til 100 FSB, så startede den igen men kunne

Kunne det ikke tænkes at du kører med pc100 ram? Det er jo ikke alle
pc100 der kan klare et overclock på 33mhz.
Mvh Heinrich

Fra : Mik Andersson

Dato : 15-07-02 09:48

"Janko (8382)" <jankoman@*nospam*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kunne det ikke tænkes at du kører med pc100 ram? Det er jo ikke alle
> pc100 der kan klare et overclock på 33mhz.
> Mvh Heinrich

mine ram er pc133 det står på dem.(men tak for ideen)

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-02 20:03

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev
[cut]
> Og jeg tvivler meget på at den er låst ved 100x8.

Det behøver du ikke, for det er den.

/Chr