Mens vi venter..
Fra : Holm

Dato : 13-07-02 20:50

Var lige kommet hjem fra vandet med hundene....det øsede ned, men pyt vi
havde det sjovt alligevel.
Fik tørt fødder på vovserne , og skulle endelig have noget aftensmad...
Så kiggede jeg ud til hestene og Rikka vandrede hvileløst omkring. Da hun så
mig vrinskede på en helt speciel måde , sådan en bekymret måde, og hun løb
op til mig og lidt ud i folden igen , og så gik hun rundt i cirkler og
vrinskede ad mig igen med mørkt tonefald .
Jeg kunne tydeligt mærke at der var noget galt , og jeg kunne ikke se de to
andre.

Jeg gik straks ind til dem og nede i folden stod Asi og stank som en kloak
igen !!
Åh nej...nu igen......
Han har det rigtig skidt og det er ikke mere end 14 dage siden han sidst
havde besøg af dyrlægen, men nu må vi på den igen !
Jeg malkede Rikka og tvang mælken i føllet med kogt vand med sukker , og han
har fået zoolac igen.
Han står lige på benene men han har ondt i maven , det er tydeligt.
Jeg er bare ked af at se ham så skidt tilpas igen , jeg håber dyrlægen har
en bedre kur end sidste gang.

Det er hårdt at være første-gangs-føl-ejer...........men ville jo heller
ikke undvære det !!! Trods alt

Holm...som snart er virkelig fattig !!!

Fra : taina

Dato : 13-07-02 21:16

Hej Holm

Der er nok et stakkels lille føl, der får en hård start i verden, hvad? Det
er da godt, at hans mor er så klog og stoler så meget på dig, at hun kan
finde ud af, hvor hun skal henvende sig, når den er gal!
Håber han snart bliver rask igen...

Medlidende hilsener fra Tina - der også snart overvejer at få
dyrlægeregningerne på betalingsservice, da de alligevel kommer hver måned

Fra : Holm

Dato : 14-07-02 10:47

Hej taina.....
Tak for de medlidende følelser...
Med fare for mere sødsuppe-historie, så kan jeg fortælle at den bette laban
besluttede sig for at tømme sin mors mælkelager, lige inden dyrlægen dukkede
op , og så gav han sig mindsandten til at inspicere hele laden , drille
kattene mm.
Så da dyrlægen ankom, stod jeg med et rimeligt frisk føl....hmmm!

Måske er jeg for hurtig til at ringe , men det skyldes jo mit job som
veterinær-assistent, hvor jeg ved at tid kan være afgørende!

Asi fik alligevel et par injektioner og en pasta med antibiotika som
opretter tarmfloraen igen, og så skal han lige have ormekur når maven er i
orden igen!!!
Dyrlægen kunne jo fortælle en mængde skræk-historier om orm og føl, Uha !!!
Det er ikke nok at give de små kræ Banminth..nix , nu hedder det eqavalan
og ikke Equest ) til føl , så de får en ordentlig start , på
ormebehandlingerne...

Selvfølgelig rendte han fra mig her til morgen og det tog mig lige 20 min.
at fange kræet og da var jeg godt sur!!! )
For han er ved at være ret dyr , allerede, og så skal han lige være lidt
taknemmelig ikke ???

Sommer hilsen Holm

Fra : taina

Dato : 14-07-02 17:11

> [...]
> kattene mm.
> Så da dyrlægen ankom, stod jeg med et rimeligt frisk føl....hmmm!

Typisk... sådan går det altid!

> Måske er jeg for hurtig til at ringe , men det skyldes jo mit job som
> veterinær-assistent, hvor jeg ved at tid kan være afgørende!

Ja, jeg har også en tyrkertro på, at hellere en gang dyrlæge for mange end
en for lidt...

> [...]
> at fange kræet og da var jeg godt sur!!! )
> For han er ved at være ret dyr , allerede, og så skal han lige være lidt

Kender jeg godt - første gang dyrlægen var ude hos min, var hun lige ved at
kravle ind i hans bil for at komme med. Hun var helt syg med ham. Så stod
jeg der og sagde "hey hest, hvem tror du egentlig det er, der betaler din
havre?!!"
Men nu har han efterhånden lavet så mange ubehagelige ting ved hende, at
kærligheden er kølnet lidt.

Stor hilsen fra tina