Redington Fluestænger
Fra : Jacob. Bech Hansen

Dato : 13-07-02 18:00

Er der nogle derude, der har erfaringer med redington's Redfly serie?
Jeg er specielt Interesseret i den 9'6 fods klasse 7/8.

På forhånd tak. Jacob B Hansen.

Fra : Maixma Fritid

Dato : 14-07-02 21:11

"Jacob. Bech Hansen" <jacob.bech.hansen@mail.dk> skrev i meddelandet

> Er der nogle derude, der har erfaringer med redington's Redfly serie?
> Jeg er specielt Interesseret i den 9'6 fods klasse 7/8.
>
> På forhånd tak. Jacob B Hansen.

Redington är ren skit !!!!
Har inga som helst kastegenskaper
/RT

Fra : Christian Skands

Dato : 15-07-02 12:43

> Redington är ren skit !!!!
> Har inga som helst kastegenskaper
> /RT

Jeg syntes det er en udemærket stang til prisen.........Specielt når man
tager med at du får en god garanti. Den er mindst ligeså god som andre
stænger i det prisleje og som ikke giver samme garanti.

--
Med lystfiskerhilsen

Christian
skands@mail.dk

Fra : Jens Söderlund

Dato : 15-07-02 21:55

> Er der nogle derude, der har erfaringer med redington's Redfly serie?
> Jeg er specielt Interesseret i den 9'6 fods klasse 7/8.
>
> På forhånd tak. Jacob B Hansen.

Red fly är ett helt ok flug spö för det priset.

Jag har fiskat med dom flesta topp märkena men har inte fiskat med något spö som är lika
kratfullt och trevligt som redingtons NANOTI 590.
Det mseta beror på tycke och smak när du ska välja spö bland dom bättre märkena så försök
att prova lite olika märken om du kan för aktionen skiljer sig vldigt mycket mellan olika märken
och modeller M.V.H jens

Fra : Lars Broberg

Dato : 18-07-02 09:16

Jeg ved dette ikke er et svar på dit spørgsmål - men jeg har nu en Artisan
Traveller fra Piscator Tackle, dette er noget af det bedste jeg har prøvet,
de har tilmed en 2 års garanti "No question asked". Du kan prøve stangen i
14 dage uden beregning.
Kan absolut anbefales !

http://www.piscator-tackle.zillionshop.dk/

/LB

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 18-07-02 17:40

Hej Lars,

Så har du ikke prøvet nok stænger. ;D Nej, pjat, det med valg af stang
afhænger selvfølgelig meget af kasterens temperament osv.

Jeg har lige været ude og prøve en Artisan Traveller #7/8 i en halv time.
Der var ikke overraskende "smæk i klingen", men det har de fleste stive
kyststænger uanset pris. Længde på kastene - fint nok. Umiddelbart virkede
stangen dog for stiv i bunddelen og gav tilligemed mærkbare
eftervibrationer, som med garanti ville trætte min arm og håndled. Nu er jeg
ingen superkaster, men jeg syntes ikke, at jeg kunne fornemme stangen
arbejde ned i klingen.

Finish? Ja, i forhold til prisen er jeg faktisk positivt overrasket, selvom
klingen måske har et noget "anonymt" udseende. Korken ser ikke værst ud.
Topøjet er efter min mening alt for lille - jeg savner også en fight-butt,
men den har vel næppe nogen større betydning ved de danske kyster. ;D

Stangen skal selvfølgelig afprøves ordentlig, før jeg skriver noget endeligt
om den. Til det danske kystfiskeri efter havørred er den nok for kraftig - i
hvert fald til de ørreder, vi normalt møder. Personligt ville jeg nok
investere 500-600 kr. mere og så få fat i en Vision 3Zone.

Mvh.

--
Martin Nystrup Rasmussen
Læs om havets dyre- og planteliv på http://home19.inet.tele.dk/livetihavet/

Fra : vm acoustics

Dato : 20-07-02 15:10

Hej Martin,
når du siger at man skal ofre 5-600 kr mere, så taler du om en fordobling af
prisen med en ringere garanti, er det en fair sammenligning?

mvh
Lars

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 21-07-02 09:41

"vm acoustics" <vmacoustics@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej Martin,
> når du siger at man skal ofre 5-600 kr mere, så taler du om en fordobling
af
> prisen med en ringere garanti, er det en fair sammenligning?

Ja! Der bliver nævnt en to års garanti "No question asked" - det er jo ikke
alverden. Og så vidt jeg ved, giver Vision nedsalg i pris på en ny stangdel,
hvis uheldet skulle være ude.

I øvrigt kan jeg ikke finde noget om den omtalte garanti på Piscator
Tackle's hjemmeside...

Mvh.

Martin

Fra : vm acoustics

Dato : 22-07-02 10:12

> [...]
stangdel,
> hvis uheldet skulle være ude.
>
> I øvrigt kan jeg ikke finde noget om den omtalte garanti på Piscator

hvis du klikker ind på de omtalte stænger står der:
"Der er en "no questions asked" brudgaranti gældende de første 24 måneder."
Det synes jeg er vanskeligt at misforstå

Lars

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 22-07-02 14:40

"vm acoustics" <vmacoustics@mail1.stofanet.dk> wrote in message
<Klip>

> hvis du klikker ind på de omtalte stænger står der:
> "Der er en "no questions asked" brudgaranti gældende de første 24
måneder."
> Det synes jeg er vanskeligt at misforstå

Ja, nu har jeg også fundet det. Vanskeligt at misforstå, ja, men dæleme
vanskeligt at læse med den mørke skrift. ;D Nå, men stangen skal nok komme
til sin ret, når jeg skal prøve geddefiskeriet med store, tunge fluer...

Mvh.

Fra : Troels Jerrik Sørens~

Dato : 19-07-02 10:05

Jeg har en 9´ kl 6/7 og syntes at det er kanon stang til prisen, synd den ikke er flerdelt har virkelig kraft til lange kast på kysten med feks et 8´er skydehoved.

Fra : Keld Vinther

Dato : 21-07-02 10:13

Opasia testteam testede RedFly CRF9067'eren (9fod, kl. 6/7) i 2001, og de
skrev (citat):

"Her løb vi ind i en meget positiv overraskelse, selv om vi nok ikke synes
den hører hjemme i klasse 6-7, men nærmere i klasse 8 eller med et 9'er
skydehoved. Så er der til gengæld også smæk for skillingen i den grad. En
stiv og lynhurtig stang, som man normalt skal betale en hel del mere for. Vi
spår den en lovende fremtid kysten!. Den klarer både tunge fluer og stiv
kuling uden at kny.
Synd at hjulholder slet ikke matcher denne elegante stang. Vi vil ikke
anbefale den til begyndere, men snarere til erfarne folk. Kaster med den
rette timing let hele linen plus 5 meter bagline. Tag den bare med ud og
fisk bonefish!
Stangen fortjener et ekstra skulderklap for som den eneste i testen at have
en garanti ud over det normale ene år. Garantien er livsvarig."

Godt nok spørger du på 9,6' kl. 7/8, men mon ikke den ville få en omtale der
ligger tæt op ad ovenstående (Jeg håber Opasia tilgiver det direkte citat,
men jeg kunne ikke genfinde testen på nettet).

Selv har jeg netop en 9,6'er kl. 7/8 som du spørger til og jeg er særdeles
tilfreds.
Hjulholderen har jeg ikke noget at udsætte på.
Efter min mening kaster stangen bedst med et skydehoved på 16-18 gram.
16 gram virker for mig som lige i underkanten, mens 20 gram nok lige er til
den tunge side, men måske vil de 20 gram virke ved underhåndskast -
ihvertfald med min "begrænsede fysik og motorik(timing)"...

knæk og bræk
Keld Vinther.