FTP-Server hjælp...?
Fra : Henrik Petersen

Dato : 13-07-02 14:00

hej

Når jeg kopler op mod en FTP-Server, kan jeg ikke komme vider en til der
hvor der står dowmload "Henter mappe"

Der bruges Bullet prof FTP-Server og under User setup accounts, er der sat
flueben i alle felterne under Files og Directories..og der er så oxo skrevet
et sted på harddisken, hvor man har plads "mappe" og der er sat et navn og
et passwords på...?
FTP-Serveren står på en Win XP..der bruges en D-link di-804 router fra TDC,
der er åbnet for port 20, 21 og 22

Hvad kan det skyldes at jeg ikke kan komme vider en til download "hent
mappe...."

Ved godt at der køre flere tråde med sammen indhold, men jeg har nu prøvet
at beskriv mit problem mer detaljeret nu.....så jeg håber i kan bære over
med mig...?

Jeg har adgang til andre ftp-Server hos andre af mine kammerater..så min
egen opsætning er oxo ok....

henrik

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 13-07-02 15:03

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> skrev i en meddelelse

Ikke for noget, men har du ikke snart spurgt 10 gange.??

Har du snart ikke fået et fornuftigt svar, hvis ikke så er der nok ikke
nogen der ved det.. Ikke for at være strid men det er lidt belastende
at se det samme spørgsmål flere gange med 2dages mellemrum..

Vh. Henrik..

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-07-02 14:26

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> writes:

> [...]
> nogen der ved det.. Ikke for at være strid men det er lidt belastende
> at se det samme spørgsmål flere gange med 2dages mellemrum..

Selvom der kommer mere information med hver gang, så ville det stadig
være bedre at holde det i den samme tråd istedet for at starte en ny :)

/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 14-07-02 10:55

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Selvom der kommer mere information med hver gang, så ville det stadig
> være bedre at holde det i den samme tråd istedet for at starte en ny
> :)

Det er nok mere der jeg vil hen.. Ved ikke om jeg lige blev en tand
for mobset der, men bare man kunne holde en tråd..

Henrik...

Fra : Henrik Petersen

Dato : 14-07-02 12:25

hej henrik og alle andre...

Jeg kan godt forstå i kommer med jeres udbrud.....men desperate folk, laver
desperate ting.....håber i kan tilgive mig og jeg vil så framover holde det
i en tråd....

henrik

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 14-07-02 12:48

> [...]
>
> Jeg kan godt forstå i kommer med jeres udbrud.....men desperate folk,
> laver desperate ting.....håber i kan tilgive mig og jeg vil så

Du må ikke tage det helt vildt til dig.
Det var bare lige et hint..

Henrik...

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-07-02 14:21

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> writes:

> [...]
> der er åbnet for port 20, 21 og 22
>
> Hvad kan det skyldes at jeg ikke kan komme vider en til download "hent

Du bruger Windows Commander. Prøv at forbinde i Passive Mode indtil
den stopper. Windows Commander viser en lille log af kommunikationen
med serveren (over det højre vindue). Der stopper den (gætter jeg på)
med en besked "Waiting for server". Scroll lidt op og se om du kan finde
en linje der ligner:
227 Entering Passiv Mode x1,x2,x3,x4,y1,y2
De første fire tal er IP adreseen på serveren. De to sidste er portnummeret
på data-forbindelsen (y1*256+y2). Hvis der ikke står "0,14" eller "0,16",
så bruger den en port der ikke er åben for. Jeg regner med at det er dette
der er galt med passive mode.

Jeg kender ikke ftp-serveren. Kan den sættes til at bruge nogle bestemte
porte til passive ftp. I så tilfælde kunne man nøjes med at sætte dem
til f.eks. 2000-2100, og så tillade disse porte også.

I aktiv mode skal der være åbent for forbindelser ud fra serveren og
til klienten. Kig i loggen efter en linje der ligner
PORT 172,16,64,5,5,76
(et eksempel fra min egen maskine). Da der ikke står et tal foran er
det noget klienten har skrevet, og det er den adresse og port serveren
skal forbinde til og sende dataene til.

I mit tilfælde sidder jeg bag en NAT der omskriver adresse og port.
At aktiv FTP virker alligevel skyldes at den NAT jeg bruger kender
FTP-protokollen og også omskriver PORT-kommandoen på vejen til
serveren, og samtidig forbereder sig på at sende indgående
forbindelser på den nye port videre til min port (5*256+76).
Hvis din adresse bliver omskrevet på vejen ud (meget normalt for
internetudbydere), så kan det nemt forhindre aktiv FTP.

Har du noget der beskytter mod indkommende forbindelser på klient-maskinen,
lige som serveren har?

> Jeg har adgang til andre ftp-Server hos andre af mine kammerater..så min
> egen opsætning er oxo ok....

Passive eller active forbindelser? Hvis passive virker til dem, så kan
det godt være din egen maskine der ikke virker med active.

Sidste forsøg: Hvis du har adgang til to forskellige FTP-servere (en
anden end den der er problemet, altså), så prøv at se om du kan
kopiere en fil mellem dem med Windows Commander. Fidusen med passiv/aktiv
ftp er at man kan forbinde til to servere, og så sætte den ene aktiv og
den anden passiv, og så lade dem flytte filen direkte mellem de to,
uden at den kommer over din egen maskine.
Der er mange der slår det fra af sikkerhedsårsager, men hvis det
virker og du kan kopiere mellem maskinerne, så ser det virkelig ud
til at det er din maskine der er problemet :)

Håber det hjælper

Fra : Frans Jensen

Dato : 13-07-02 17:57

On Sat, 13 Jul 2002 15:00:14 +0200, "Henrik Petersen"
<hep@image.dk> wrote:

>hej
>
>Når jeg kopler op mod en FTP-Server, kan jeg ikke komme vider en til der
>hvor der står dowmload "Henter mappe"
>
>Der bruges Bullet prof FTP-Server

måske kan du finde hjælp her, ved at følge denne tutorial har jeg
i hvert fald ikke haft problemer med Bulletproof

http://www.yaws.dk/faq/ftp-server/

--
I demand the right to keep and arm bears