BNC kabel
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 14-02-01 07:44

Davs..

Jeg skal have en pc på mit netværk som står 200 m. fra routeren og der skal
jeg bruge BNC kabel, hvad koster godt kabel som kan tåle at være ude og som
til at starte med skal hænge i en ståltråd? Er godt klar over lynskader
risikoen men den lever man jo med allerede

Kan man kun få det i længder af 100m? det er nemlig kun den max længde jeg
har kunne finde hos bla. zitec. Er der andre ting jeg bør overveje?

--
/Mogens
http://www.svend-bent.dk/ nu med robotsøgning, hitlist, sidste nye links,

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 14-02-01 09:22

Mogens Dyhre Hansen wrote:

> Jeg skal have en pc på mit netværk som står 200 m. fra routeren og der skal
> jeg bruge BNC kabel,

Maks. anbefalet længde på en RG-58 BNC-streng er 185m. Du kan få
specielle kabler til udendørs brug, men normalt skulle der ikke være
noget i vejen for brug af almindeligt kabel (specielt ikke når du ikke
er ude med spaden). PVC kan nedbrydes af UV-stråler.

> Kan man kun få det i længder af 100m?

Jeg tror i hvert fald at det er svært at finde længere ved en almindelig
kabelpusher. Da jeg i sin tid rendte og muntrede mig med RG-58-baserede
netværk blev kablet leveret i ruller af 100 m.

Sørg for at få RG-58 A/U og ikke RG-58 C/U (bedre kvalitet).

Knus
   Regnar
--
Regnar Bang Lyngsø (regnar@writeme.com, regnar@beer.com)