Hvilken type ram ??
Fra : Andre

Dato : 13-07-02 13:14

Jeg skal sætte noget mere ram i en gammel IBM Personal Computer 330, Pentium
133, er den nogen som kan hjælpe mig med hvilken type ram jeg skal bestille
??

Fra : Kimmiboy

Dato : 13-07-02 13:31

Hejsa

Det kommer jo an på hvilket bundkort du har i computeren, men udfra din
"oldgamele pc" at bedømme så er det sikkert 72 pins ram eller 32 pins.

kig nu lige i manualen for at finde udaf hvor mange ram du max kan have på
bundkortet.

Iøvrigt så kan de faktisk ik betale sig at begynde at opgradere på en så
langsom computer, med mindre at du får nogen smidt i hakken gratis.
Prøv evt. ude på genbrugsstationen, det skulle være mærkeligt hvis de ik har
nogle gamle computere som indeholder overstående ram.

Fra : Kimmiboy

Dato : 13-07-02 13:33

Hejsa igen

Glemte lige at sige at 30 + 72 pins ram ikke kan købes nye idag

Hilsen Kimmiboy

Fra : Kimmiboy

Dato : 13-07-02 13:39

Hejsa

Jeg fandt lige dette link

http://www.geocities.com/marcodeo/pcs/personal/6577-7BJ.html

Ram type 128 pins eller 72 pins

Husk max 128 mb ram ialt (4 moduler af 32 mb)

Fra : Alamo \( Vestfyn \)

Dato : 13-07-02 15:32

> [...]
Pentium
> 133, er den nogen som kan hjælpe mig med hvilken type ram jeg skal

Du skal uden tvivl bruge 72 pinn ram - og de STADIG købes.
Eneste problem kan være at IBM tit er meget kritiske med ram,
det skal som regel være paritetsram - og ofte IBM egne.
Det bedste vil være at lukke dyret op og se hvad der sidder i den.
hvor mange ram-banke du har, og om der er nogle ledige.
Også hvis du kan aflæse bundkort fabrikat og type.
Du skal nok regne med at max er 64 mb ram den kan styre.
Jeg håber for dig, at det er et normalt bundkort der er i den,
så du kan anvende evt. EDOram, disse kan fås til rimelige
penge som brugt.
m.v.h. A.L.

Fra : Kimmiboy

Dato : 13-07-02 23:32

"Alamo ( Vestfyn )" <alamo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg håber for dig, at det er et normalt bundkort der er i den,
> så du kan anvende evt. EDOram, disse kan fås til rimelige

Hejsa, du skriver at EDOram kan fås til billige priser brugt, ja jeg spørger
bare hvor ??? både i den Blå avis + Gul & Gratis syntes folk at de kan tage
en formue for netop disse ram som er forældet for flere år siden.

Jeg holder nu stadigvæk på at det ik kan betale sig at opgradere med flere
ram i sådanne en "gammel" computer

Hilsen Kimmiboy

Fra : Janko (8382)

Dato : 13-07-02 21:45

On Sat, 13 Jul 2002 14:13:34 +0200, "Andre" <andre21@ofir.dk> wrote:

>Jeg skal sætte noget mere ram i en gammel IBM Personal Computer 330, Pentium
>133, er den nogen som kan hjælpe mig med hvilken type ram jeg skal bestille
>??

Der skulle gerne stå et typenr./servicetag på din pc. Gå så ind på
IBM's hjemmeside og find ud af hvilken ram du skal bruge ved at bruge
deres supportsider og indtaste typenr.
Mvh Heinrich

Fra : Janko (8382)

Dato : 14-07-02 08:43

On Sat, 13 Jul 2002 22:45:08 +0200, "Janko (8382)"
<jankoman@*nospam*hotmail.com> wrote:

>Der skulle gerne stå et typenr./servicetag på din pc. Gå så ind på
>IBM's hjemmeside og find ud af hvilken ram du skal bruge ved at bruge
>deres supportsider og indtaste typenr.
>Mvh Heinrich

Ellers kan du gå ind på kingston's hjemmeside og finde ud af det der.
Mvh Heinrich