SB audigy Platinium eX mystisk støj proble~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-07-02 12:45

Hej

Jeg har nu haft mit lydkort, lige siden det kom ud...

Der har hele tiden været en irreterende støj i udgangen på eX boksen....
Hvis jeg flyttede boksen så langt væk fra computeren, gik støjen væk. Men
den forstyrres fx _meget_ af min Philips Dect telefon... Og kan overhovedet
ikke så i nærheden af noget andet elektronik.....

Jeg har: tilsluttet i nærheden

APC UPS
Zyxel Omni.net LCD
Philips Dect
Level one switch
Epson scanner

Det mærkelige er nu, at jeg er til netparty...

Der er ingen jordforbindelse... Nu har jeg kun skærm computer og
switch/netværk tilsluttet til systemet....

Nu er der overhovedet _intet_ støj.. Og den kan sagtens stå neden under
skærmen.....

Den må hermed blive forstyrret af noget fra netforsygningen eller noget i
den retning hjemme hos mig?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-07-02 14:57

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3d30129b$0$16807$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Den må hermed blive forstyrret af noget fra netforsygningen eller
noget i
> den retning hjemme hos mig?

Fænomenet hedder stelsløjfe, men det er omtrent det eneske jeg husker om
det fra min support-tid.
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=ground+loop