Logitech CRAP
Fra : Erik M. Jensen

Dato : 13-07-02 12:44

Hej.

Jeg er den mugne ejer af det ellers ikke helt billige Logitech cordless
desktop pro mus + keyboard sæt.

Lad være med at købe noget trådløst fra Logitech, medmindre :
- modtageenheden placeres under 1/2 meter fra mus/keyboard
- der ikke er elektriske apparater i nærheden af modtager og mus/keyboard
Dette omfatter også monitor, fjernbetjeninger, mobillos. Og hvem sidder ikke
i nærhedn* af sin monitor.

Forbindelsen mellem enhederne er særdeles ustabil. I det ene øjeblik er der
fuldt hul igennem, og i det næste er det kun halvedelen af en bevægelse med
musen der når igennem. Et tryk på en museknap består af at der sendes en
knap-ned kode, og en knap-op kode når man slipper knappen. Ofte skal man
klikke flere gange inden klikket når frem. Og lige så ofte når knap-op
signalet ikke frem, og så ender man med at slette eller flytte filer eller
hele mapper. Eller tasteanslag når ikke igennem fra keyboardet. Værre er det
med kombinationer af taster, feks Alt-F4 og lign.
Man flytter så mus/keyboard rundt på bordet og finder et sted hvor der er
hul igennem, og det virker fint de næste 5 minutter. Da bliver man nødt til
selv at rykke lidt væk fra bordet. Og så går det ok et stykke tid.

Resultat er at man ender med at skifte mellem den ene og anden uergonomiske
arbejdsstilling i en uendelighed. Feks. : Keyboard rykket 20 cm til venstre
for normal placering. Stol 30 cm længere væk fra bordet. Mus placeret forn**
keyboard, så håndleddet belastes helt vildt når man skal betjene dyret.

Kort sagt : modtager skal placeres meget tæt på mus og keyboard, og grejet
bør ikke benyttes hvor der er andre elektriske apparater so*** TV, Hi-Fi
grej, telefoner og den slags moderne bekvemmeligheder.

* mangler et e, det nåede ikke frem fra keyboard til modtager
** mangler et a, det nåede ikke frem fra keyboard til modtager
*** mangler et m, det nåede ikke frem fra keyboard til modtager

Mvh Erik

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 13-07-02 12:57

> [...]

>klikke flere gange inden klikket når frem. Og lige så ofte når knap-op
>signalet ikke frem, og så ender man med at slette eller flytte filer eller

Oplever man de samme problemer med trådløs Microsoft mus eller andre
trådløse mus ? Kunne være interessant at høre om nogle erfaringer da
jeg selv kører med gammeldags mus endnu.

Fra : wuffer

Dato : 13-07-02 14:17

jeg har et cordless desktop optical black og alt det der.. har aldrig
haft problemer med det det kører bare derud af.... det eneste der er
at sige er at de batterier der følger med suckz men i med et par
duracel og så kører det bare derud af....

mvh wuffer

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 13-07-02 15:04

"wuffer" <wuffer@email.com> wrote in message
> [...]
> at sige er at de batterier der følger med suckz men i med et par
> duracel og så kører det bare derud af....

..... hmmmm lyder ellers godt. Hvor har du placeret modtageenheden ift.
keyboard/mus/monitor ?

Mvh Erik

Fra : wuffer

Dato : 13-07-02 15:42

den står under skærmen men det er lisså tit at jeg ligger i sengen og
bruger tastatur og mus og der virker det fint nok

mvh wuffer

Fra : Madsen

Dato : 13-07-02 16:47

wuffer skrev:

> [...]
> at sige er at de batterier der følger med suckz men i med et par
> duracel og så kører det bare derud af....

Heller ingen problemer her med samme sæt. Modtageren står 30-40 cm.
væk fra musen og tastaturet, bagved en potteplante. Jeg bruger
genopladelige NiMH-batterier til musen, da den er ret "sulten".

I starten havde jeg lidt problemer med musen, men det var åbenbart
pga. underlaget. Det blev betydeligt bedre da jeg fik købt et hvidt
skriveunderlag. Musen er dog ikke helt så præcis som en optisk med
hale, men det går.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 13-07-02 15:20

Erik M. Jensen wrote:
> Kort sagt : modtager skal placeres meget tæt på mus og keyboard, og
> grejet bør ikke benyttes hvor der er andre elektriske apparater so***
> TV, Hi-Fi grej, telefoner og den slags moderne bekvemmeligheder.

Jeg er den lykkelige ejer af den samme mus som dig, blot med et keyboard der
ikke lige er så ergonomisk som dit - mener bare det hedder Cordless iTouch
keyboard. Men både mus og keyboard er trådløst. Jeg skal egetlig ikke bruge
det der trådløse bras til noget, men jeg synes det var grimt at der lå så
mange kabler hen over bordet! Min modtager står 40 cm fra keyboard og mus,
og jeg har aldrig oplevet nogle problemer overhovet. Lige omkring den står
en skærm, lampe, Logitech Formula Force GP rat, OKi Okipage 4W printer,
scanner mv. Der er ingen prolemer overhovedet. Du må bare være uheldig med
dit sæt...

> * mangler et e, det nåede ikke frem fra keyboard til modtager
> ** mangler et a, det nåede ikke frem fra keyboard til modtager
> *** mangler et m, det nåede ikke frem fra keyboard til modtager

*LOOL* Humor - selv når skidtet ikke virker

--
Martin K

Fra : ZipZap

Dato : 13-07-02 17:02

> [...]
> - der ikke er elektriske apparater i nærheden af modtager og mus/keyboard
> Dette omfatter også monitor, fjernbetjeninger, mobillos. Og hvem sidder

Plader, jeg har installeret over 50 stk hos kunder og de virker bare
perfekt. Der kan evt. være fejl på dit, så gå ned og få det byttet.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 13-07-02 20:16

Hmmm... Har et Logitech Cordless Desktop Optical, har haft det i 8-9 måneder
nu, og har aldrig haft noget bedre... Modtageren står under bordet, ovenpå
kabinettet, og virker perfekt på omkring 60-70 cm afstand gennem en
bordplade. Til spil har jeg dog en ekstra mus smidt på, en Razer Boomslang
2000, da den trådløse optiske for det første er meget sulten, når man
spiller spil hvor man bevæger musen konstant, og for det andet er lidt
upræcis ved hurtige bevægelse. Modtagelsen er dog perfekt, også fra min
seng, 3 meter væk, og til alm. windows brug er den optiske også fremragende

Tror jeg ville få mit sæt byttet, lyder som en "mandagsmodel".

Jonny.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-07-02 01:11

"Erik M. Jensen" <erik_m_jensen@hotmail.com> wrote in message
> Hej.
>
> Jeg er den mugne ejer af det ellers ikke helt billige Logitech cordless
> desktop pro mus + keyboard sæt.

Jeg er den lykkelige ejer

Sættet er ellers på tilbud i kvickly for 495,-

> [...]
> - der ikke er elektriske apparater i nærheden af modtager og mus/keyboard
> Dette omfatter også monitor, fjernbetjeninger, mobillos. Og hvem sidder

Har du prøvet at ringe til Logitech support linie?

Da jeg fik mit sæt, ombyttet fra Logitech. Havde jeg samme problem...

Jeg fik af vide, at jeg skulle pille batterierne ud. Sætte dem I igen, og
trykke på connect. Eller noget i den retning...

Lige siden, har tastaturet en række vidde på 10-30 meter, og mus ca. 10
meter.