Proftpd..
Fra : Esben Laursen

Dato : 13-07-02 11:59

Jeg har problemer med at folk der logger på ftp'en kan browse tilbage i
systemet....

Jeg har prøvet med DefaultRoot ~ men det virker ikke.... Hjælp.

Esben

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-02 12:06

Esben Laursen wrote:

> Jeg har problemer med at folk der logger på ftp'en kan browse tilbage i
> systemet....
>
> Jeg har prøvet med DefaultRoot ~ men det virker ikke.... Hjælp.

Hvis du kører proftpd som selvstændig deamon og ikke via inet.d eller
xinet.d, så skal du huske at genstarte den, for at den bruger den nye
configurations fil.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Esben Laursen

Dato : 13-07-02 12:07

> Hvis du kører proftpd som selvstændig deamon og ikke via inet.d eller
> xinet.d, så skal du huske at genstarte den, for at den bruger den nye
> configurations fil.

jeg loader den bare igen, skulle det ikke være nok??

Esben

Ps. damn u're fast =)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-02 12:22

Esben Laursen wrote:

> jeg loader den bare igen, skulle det ikke være nok??

Hele systemet, eller hvad? Det er ihvertfald det nemmeste.

> Ps. damn u're fast =)

Nej, danm, jeg er på usenet samtidig med dig.

Fra : Esben Laursen

Dato : 13-07-02 13:06

> Hele systemet, eller hvad? Det er ihvertfald det nemmeste.

nej bare Proftpd'en

> Nej, danm, jeg er på usenet samtidig med dig.

hehe...

Esben

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-02 13:17

Esben Laursen wrote:

> nej bare Proftpd'en

Okay... så skal du finde det script proftpd bruger, det er lidt forskelligt
mellem de forskellige linux distroer, men find /etx | grep ftp burde give
dig et fingerpeg om hvor det er. På min debian hedder det
/etc/init.d/proftpd

Når du har fundet det, skriver du:

[sti og navn på scriptet] restart

Fra : Esben Laursen

Dato : 13-07-02 16:03

"Lasse Jensen" <rdx@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mellem de forskellige linux distroer, men find /etx | grep ftp burde give
> dig et fingerpeg om hvor det er. På min debian hedder det

Kunne man se dit script, jeg kan ikke rigtigt finde noget...

Esben