Vil ikke starte efter nye ram
Fra : Karkov

Dato : 12-07-02 20:22

Hej

Jeg har skiftet en 64 mb ramblok ud med en 128 mb ram i min thinkpad.
Herefter vil XP ikke starte op - der kommer en meddelselse om at filen
pci.sys i system32/drivers ikke findes eller er beskadiget. Når jeg sætter
den gamle blok i virker det fint. Filen findes - hvordan tjekker jeg om den
er beskadiget - eller er der noget andet galt?

Mvh
Kris

Fra : Karkov

Dato : 12-07-02 22:30

De gamle Ram er PC 66 og de nye er PC 133 - kan det være et problem?

Mvh
Kris

Fra : Thomas

Dato : 12-07-02 22:44

Jeg puttede selv nogle PC130 i et bundkort til PC100. CPU (Amd 450) temp
steg pludselig fra de sædv. 26 til 70 grader, hvorefter systemet frøs.
Der er nogle ram-blokke der kan køre med en lavere hastighed end de er
beregnet til. Men det er ikke altid !

Fra : Karkov

Dato : 12-07-02 22:45

"Thomas" skrev i en meddelelse

> [...]
> steg pludselig fra de sædv. 26 til 70 grader, hvorefter systemet frøs.
> Der er nogle ram-blokke der kan køre med en lavere hastighed end de er

Kan jeg tjekke om om de kan køre langsomere - eller skal jeg bare gå ud fra
at det kan de ikke?

Mvh
Kris

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 12-07-02 22:48

"Thomas" <thomas@klassisk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg puttede selv nogle PC130 i et bundkort til PC100. CPU (Amd 450) temp
> steg pludselig fra de sædv. 26 til 70 grader, hvorefter systemet frøs.

tror nu mere du er kommet til at pille ved din cpu-køler samtidigt med du
satte ram i, for ellers ville det ikke have nogen som helst indvirkning på
cpu temperaturen.
vh Kim

Fra : Thomas

Dato : 12-07-02 22:53

Nej den virkede fint. Desuden kommer min Amd højst op på 38 hvis jeg ikke
køler.

Fra : Thomas

Dato : 12-07-02 22:54

Selve ram-blokkene blev meget varme, så måske er varmen blevet overført
herfra. Ram og Cpu sidder lige ved siden af hinanden.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-07-02 22:49

Karkov wrote:
> [...]
> sætter den gamle blok i virker det fint. Filen findes - hvordan
> tjekker jeg om den er beskadiget - eller er der noget andet galt?

Det spørgsmål om WinXp og ram skifte har været oppe enten her i gruppen
eller i dk.edb.system.ms-windows for en eller to måneder siden. Så vidt jeg
husker var løsningen noget med at gendanne systemfiler i xp eller sådan noget.

mvh
Henning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-07-02 23:35

Henning Præstegaard wrote:
> [...]
> gruppen eller i dk.edb.system.ms-windows for en eller to måneder
> siden. Så vidt jeg husker var løsningen noget med at gendanne

Ok brugte lige Google og det var her i gruppen den 12.06.2002
Tråden starter med news:ae8gu8$1bch$1@news.cybercity.dk

mvh
Henning