Dell Dimension og Mandrake 8.2
Fra : Magnus Pedersen

Dato : 12-07-02 15:46

Jeg fik min nye maskine ind af døren forleden.
En Dell Dimension 4500 med intel 845E chipset,
P4 2.26 Ghz USB2x6 osv. (
http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/products/model_dimen_3_dimen_4
500.htm )
Det første jeg gjorde var naturligvis at
fjerne det præinstalerede winXP home og smide
mine mandrake 8.2 skiver i og instalere det istedet.

Da instalationsprogrammet skulle finde min USB-mus fra
logitech gik skidtet ned og jeg var nød til at trykke power
off. Jeg hev min mus ud, satte en gammel ps/2 mus istedet
og prøvede igen og det så ud til at gå som det skulle.

Lige indtil jeg (efter instalationen var afsluttet) ville opdatere
vha rpmdrake. Alt gik i slowmotion. Det er svært at forklare...
Når jeg trykkede på en knap gik der en evighed før der
skete noget, men når endelig der så skete noget så kørte det
også som det skulle.

Jeg har kigget i logfiler og gjort ved, men ikke fundet noget der
viser at der er noget der ikke virker som det skal. Udover at
alle mine USB porte ikke er blevet genkendt (min printer og scanner
som sidder på USB-portene er dog blevet fundet, men virker ikke).

Jeg har kraftigt chipsættet mistænkt for at være den skyldige,
men har ikke kunne finde noget hverken hos Dell eller intel der
har kunne hjælpe, så hvis nogen sidder derude med en
velfungerende Mandrake 8.2 instalation på en Dell Dimension 4500
er diverse tip meget velkomne.

--
Magnus Pedersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-07-02 16:18

"Magnus Pedersen" <mgpeder(remove)@hotmail.com> writes:

> En Dell Dimension 4500 med intel 845E chipset,
> P4 2.26 Ghz USB2x6 osv.
> [ ... ]
> Jeg har kraftigt chipsættet mistænkt for at være den skyldige,

Der tror desværre du tager fejl. Jeg kører Redhat 7.3 på noget
lignende hardware, nemlig på et Soltek SL-85DR2 bundkort, også med et
Intel 845 chipset så vidt jeg husker.

--
Jacob - www.bunk.cc
Nobody can be as agreeable as an uninvited guest.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 12-07-02 17:11

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Der tror desværre du tager fejl. Jeg kører Redhat 7.3 på noget
> lignende hardware, nemlig på et Soltek SL-85DR2 bundkort, også med et
> Intel 845 chipset så vidt jeg husker.

Ok, har du fået USB2 til at virke ? I givet fald, med hvilken kerne ?

(Gad hvide om man skulle prøve RedHat istedet for Mandrake )

--
Magnus Pedersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-07-02 18:38

"Magnus Pedersen" <mgpeder(remove)@hotmail.com> writes:
> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote...

> Ok, har du fået USB2 til at virke ?

Nej, men jeg har heller ikke gjort et forsøg. Jeg har ingen dimser der
kører USB af nogen art.

> I givet fald, med hvilken kerne ?

Jeg kører med en hjemmekompileret 2.4.18.

> (Gad hvide om man skulle prøve RedHat istedet for Mandrake )

Jeg tror ærlig talt ikke at det gør den store forskel.

--
Jacob - www.bunk.cc
Memory fault - where am I?

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 12-07-02 23:42

> Nej, men jeg har heller ikke gjort et forsøg. Jeg har ingen dimser der
> kører USB af nogen art.

> Jeg kører med en hjemmekompileret 2.4.18.

> Jeg tror ærlig talt ikke at det gør den store forskel.

Det tror jeg nu heller ikke, men jeg er stadig for ny i linux til at
have mod på at kompilere min egen kerne, men en gang skal jo
den første. Og mon ikke der er en bog på sslug om det.
Så ved jeg hvad jeg skal lave i weekenden

--
Magnus Pedersen