htaccess og mysql
Fra : nikolaj

Dato : 12-07-02 14:26

Hvis jeg ønsker at beskytte hele mit site, så bruger jeg oftest htaccess -
med et "standard-login" og password, som jeg laver jeg htpasswd.....

Hvis man nu i stedet for ønsker at verificere denne lignende type imod en
Mysql-database - kan det lade sig gøre (i stedet for det almindelige
flat-file format?)

/Nikolaj

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-07-02 14:29

nikolaj skrev:

> [...]
>
> Hvis man nu i stedet for ønsker at verificere denne lignende type imod en
> Mysql-database - kan det lade sig gøre (i stedet for det almindelige

Ja, det kan det (med et Apache-modul, der hedder noget i retning af
mod_auth_mysql), men eftersom du spørger i PHP-gruppen, må det være
fordi, du ønsker en PHP-løsning, der virker ligesom Apache-løsnigen med
..htaccess og mod_auth_mysql - så derfor:

http://pear.php.net/manual/en/packages.auth.auth_http.php

Fra : nikolaj

Dato : 12-07-02 14:43

Fedt - det får jeg lige kigget p å- tak for det .)