salmiak mod nervesmerter
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-07-02 14:07

Min kone har slidgigt i ryggen, og vil prøve et råd vi hørte i
radioen, nemlig 3 dråber salmiakspiritus i et glas vand, hver
dag, men hvor længe ?? og hvilken styrke, dette er 8 %.
Kan hun tage det i 8 dage og så holde en pause, eller hur.
hilsen Ebbe

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-07-02 19:24

In article <4rktiucvvcj7bvc339flgjmus8b47os8qm@4ax.com>,
Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> dag, men hvor længe ?? og hvilken styrke, dette er 8 %.
> Kan hun tage det i 8 dage og så holde en pause, eller hur.

Har du overvejet at bruge nogle superpiratos i stedet ?
De indeholder også ammoniumchlorid.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-07-02 19:53

Hun kan ikke lide smagen, derfor,
meen men, hjælper det, og hvor meget ?
ellers tak for rådet
Ebbe

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-07-02 00:40

In article <f99uiu4q3i47mk1g8lb4q79hpc4li3kdks@4ax.com>,
Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hun kan ikke lide smagen, derfor,
> meen men, hjælper det, og hvor meget ?
> ellers tak for rådet
> Ebbe

Kender ikke til det. Er selv generelt meget smertefri,
og anvender kun undtagelsesvist medicin.

Men de indeholder pæne mængder NHO3, og ville derfor
være et substitut for rengøringsmidler, som man ikke ved
om er biologisk rent.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 12-07-02 21:00

Hej

Prøv at undersøge det lidt nøjere, jeg har altså hørt det skal være
terpentin, selvom det lyder underligt. Et der ikke en NG om alternativ
"medicin"?

VH Birgitte

Fra : Henton

Dato : 13-07-02 08:50

> [...]
> dag, men hvor længe ?? og hvilken styrke, dette er 8 %.
> Kan hun tage det i 8 dage og så holde en pause, eller hur.

se her
http://www.dr.dk/p4/syd/Sundhed/sundhed.shtml
Lytteren har forsøge med at tage tre dråber salmiakspiritus, enten
almindelig eller tredobbelt salmiakspiritus, i et helt glas vand, op til tre
gange dagligt. det er uskadeligt og smager ikke engang stærkt i den
fortynding. Det har en udmærket virkning på nervesmerter, fx iskias. Af
andre naturlige muligheder er der ingefær, fiskeolie, hybenpulver, samt
naturmedicinen Gitadyl og Pagosid (djævleklo, venustorn). Men det vigtigste
er at få musklerne spændt ud. Akupunktur eller zoneterapi er andre
muligheder.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-07-02 15:11

On Fri, 12 Jul 2002 15:06:50 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Min kone har slidgigt i ryggen,

Mange tak for alle svarene, nu er der lidt at prøve
venlig hilsen
Ebbe