invalid range
Fra : Leonard

Dato : 12-07-02 12:52

$tekst = ereg_replace("((f|ht){1}tp://[a-zA-Z0-9@:%_.~#-\?&]+)", "<a
href=\"\\1\">\\1</a>", $tekst);

giver en invalid range efter at jeg har flyttet webhotel.
PHP er version 4.1.2
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-07-02 13:11

On Fri, 12 Jul 2002 11:51:49 GMT,
dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk (Leonard) wrote:

>$tekst = ereg_replace("((f|ht){1}tp://[a-zA-Z0-9@:%_.~#-\?&]+)", "<a
>href=\"\\1\">\\1</a>", $tekst);

Ingen problemer her med 4.1.2.

Bemærk i øvrigt, at du undervejs har:

#-\?

For det første er der ingen grund til at escape ? inde i en klasse.
For det andet er #-? lig med:
#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?

Det er næppe det, du ønsker - idet du så ikke ville have benævnt fx
tallene og enkelte tegn igen.

Det kan godt tænkes, at det er denne range, der af en eller anden
grund brokkes over. Smid i stedet - som det første eller sidste tegn,
fx:

[a-zA-Z0-9@:%_.~#?&-]

--
- Peter Brodersen

Fra : Leonard

Dato : 12-07-02 14:06

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> skrev:

>Det kan godt tænkes, at det er denne range, der af en eller anden
>grund brokkes over. Smid i stedet - som det første eller sidste tegn,

Det hjalp, det hele var noget jeg havde fundet et sted, klasser er
ikke lige min stærke side, så tak for hjælpen.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/