ISS
Fra : Thomas Voller

Dato : 12-07-02 11:37

Hej alle sammen.

Hvordan sætter jeg IIS op på min Windows 2000 maskine? Det at installere IIS
har jeg gjort, det er mere det at konfigurere programmet, så jeg kan se ASP
osv. lokalt.

Jeg har:
- Installeret IIS.
- Kørt Personal Web Manager og oprettet et site til mine filer med adgang
til alt (læse, skrive, scriptkilde) og med programtilladelse til kørsel.
- Kopieret mit test-site over i den mappe jeg oprettede gennem PWM.

Alligevel virker det ikke så stabilt. Jeg kan godt se ASP jeg trækker ud fra
en database, men jeg kan f.eks. ikke indsætte data i en DB med en SQL-streng
uden at få fejl 500.100 eller "Der opstod en generel fejl.
Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x5b8 Thread
0x664 DBC 0x16f9d6c Jet kan ikke åbnes".

Det underlige er, at mine filer virker fint online. Hvad er det jeg gør
forkert? Jeg vil gerne kunne checke mit ASP uden at skulle oploade hele
tiden... Findes der evt. et alternativ til IIS, hvis jeg ikke kan løse
problemet?

På forhånd tak for hjælpen.

/voller.

Fra : Claus O

Dato : 12-07-02 12:01

"Thomas Voller" <voller@voller.dk> wrote

> [...]
> Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x5b8 Thread
> 0x664 DBC 0x16f9d6c Jet kan ikke åbnes".

1. luk databasen
2. højre klik på db´en (sæt rettigheder for annonym internet bruger)
3. højre klik på mappen som db´en ligger i (sæt skriveretigheder)
Claus

Fra : Thomas Voller

Dato : 12-07-02 12:06

> 1. luk databasen
> 2. højre klik på db´en (sæt rettigheder for annonym internet bruger)
> 3. højre klik på mappen som db´en ligger i (sæt skriveretigheder)

Det ændrede desværre ikke så meget på problemet. Men tak for forsøget.

/voller.

Fra : Claus O

Dato : 12-07-02 15:51

"Thomas Voller" <voller@voller.dk> wrote

> Det ændrede desværre ikke så meget på problemet. Men tak for forsøget.

Bruger du en opdaterbar curser/recordset? (håber det er sådan det
hedder, snart lidt tid siden jeg har rodet med dette)
Claus

Fra : Claus O

Dato : 12-07-02 15:59

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote

> Bruger du en opdaterbar curser/recordset? (håber det er sådan det
> hedder, snart lidt tid siden jeg har rodet med dette)

Jeg er godt klar over det virker online, men kom
i tanke om det måske kan være noget med du
mangler noget offline, eks. henvisningen imellem
adovbs/scriptet eller lignende.
Claus

Fra : Thomas Voller

Dato : 12-07-02 19:38

Jeg har fået det til at virke, omend jeg ikke er helt sikker på hvad jeg
gjorde. Jeg gav "alle" rettigheder alting på alle filer af flere omgange og
så pludselig var den der.

Underligt.

Fra : Petey

Dato : 12-07-02 20:12

Hej Thomas

Jeg har selv stillet nogenlunde samme spørgsmål lige ovenover dit i
nyhedsgruppen.

Hvis du skal skrive til en database i (f.eks.) inetpub biblioteket, så del
mappen (højre mus på inetpub-> Deling og sæt kryds i "Del denne mappe på
netværket" og kryds i "Tillad netværksbrugere at ændre mine filer". Sådan
fik jeg det til at virke. Hvis jeg ikke har kryds i de to, får jeg at vide
at min access-database (eller objektet) er skrivebeskyttet.

Du må gerne lige skrive her på nyhedsgruppen om det også hjalp for dig.

Mvh.
petey

Fra : Claus O

Dato : 12-07-02 20:18

"Thomas Voller" <voller@voller.dk> wrote

> gjorde. Jeg gav "alle" rettigheder alting på alle filer af flere omgange og
> så pludselig var den der.

IUSR (annonym internet bruger) er normalt nok, som tidl. nævnt.

Fra : Petey

Dato : 12-07-02 23:16

Hvad betyder IUSR og hvor ændres denne variabel?

Fra : Claus O

Dato : 13-07-02 08:45

"Petey" <ekkane2001@yahoo.com> wrote

> Hvad betyder IUSR og hvor ændres denne variabel?

Som tidl. nævnt, står det for internet guest/internet server anonym access.
Du finder det de fleste steder (ikke sikker på xp) ved at højreklikke på mappe/fil>
properties>security.
Claus

Fra : Claus O

Dato : 13-07-02 08:50

"Petey" <ekkane2001@yahoo.com> wrote

> Hvad betyder IUSR og hvor ændres denne variabel?

Glemte lige at kontoen normalt hedder IUSR_Computername
(altså det navn du har givet din pc på netværket)

Fra : Thomas Voller

Dato : 12-07-02 12:15

Update:

Jeg har leget lidt med den %TEMP% variabel der er beskrevet på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q315456, selv om jeg
ikke bruger Frontpage.

Det løste _ikke_ problemet.

/voller.