Problem med RealTek RTL8139a
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 14-02-01 00:36

Hej NG

Jeg har lige været i netværk med vennerne, og det kørte ret fint. Da jeg
skulle hente en patch til et spil, gik min computer ned. Jeg genstartede og
prøvede igen, med samme resultat. Det viste sig senere at, jeg kunne hente
ca. 8 Mb af gangen, uden at min computer gik ned. Men over 8 gik den ned.

Jeg kører med følgende konfiguration.

Windows ME
Asus A7V Bundkort
Duron 800 Mhz
256 Mb PC-133 SDRAM
LevelOne netværkskort (FNC-0101TX) også kendt som RealTek RTL8139a

Jeg havde ikke problemer med netværk i min gamle computer. Der kørte det som
en drøm. Jeg har prøvet forskellige drivere, downloadet de nyeste fra
www.LevelOne.net, prøvet dem der var med Windows ME, dem der var med
originalt, og nogle der lå på Asus Cd'en , som var med mit bundkort.

Kan i hjælpe mig med mit problem.
På forhånd tak!

/ Anders Jacobsen
anders.jacobsen@mail.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-02-01 06:59

Kører du overclocket? Lad være med det.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 14-02-01 22:10

> Kører du overclocket? Lad være med det.

Nej! Jeg kører ikke overclocket, men kan det være et problem med IRQ
tildeling?

/ Anders Jacobsen

Fra : Per Bech Jensen

Dato : 18-02-01 12:13

Hej Anders !

> Nej! Jeg kører ikke overclocket, men kan det være et problem med IRQ
> tildeling?

Ja, det kan det meget vel være - ISÆR på er Realtek 8139a kort. Jeg har set
det MANGE gange...

-Læg mærke til hvilken IRQ BIOS tildeler kortet i opstartet - kig efter
Ethernet controller.
-Herefter kigger du i ME's enhedshåndtering og finder sikkert ud af, at
WinTendo tildeler kortet en anden IRQ.
-Windows 98 (og SE) gav mulighed for at reservere en IRQ. Jeg har ikke
kunnet finde denne mulighed i ME. Hvis du finder den, skal reservere den IRQ
som Windows tildeler kort nu, genstarte og kontrollere at den nu finder den
rigtige. Ellers kan du prøve om ikke du kan vælge en anden IRQ under
egenskaber for netkortet.

Håber dette kan hjælpe...

Mvh
/Per