Hvilket TV-kort ???
Fra : Claus Larsen

Dato : 12-07-02 10:55

Jeg skal have udskiftet mit AverMedia TV98, da det ikke understøttes af
WinXP.

Hvad skal jeg købe ?
Mine krav er ikke så store - skal blot kunne se TV i en god kvalitet...og så
behøver det jo ikke koste en bondegård !
Hvad bruger I andre ?

--
Med venlig hilsen/best regards

Claus Larsen, Hvidovre
c.l@cool.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-07-02 11:24

Claus Larsen <c.l@cool.dk> skrev:

> Hvad skal jeg købe ?
> Mine krav er ikke så store - skal blot kunne se TV i en god
> kvalitet...og så behøver det jo ikke koste en bondegård !
> Hvad bruger I andre ?

Benytter Pinnacle PVTV Pro Rave PCI.
Virker under win2000...mon ikke også winxp?
Billigt i penge.
Dog lidt palette fnidder og lidt slow i fuld screen.
Mon det er min cpu?? (celeron 566@850mhz)

I combo med legetøjs-trådløs-video (medion) er jeg alligevel svært
tilfreds med dette ligeledes legetøj

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-07-02 11:24

Fischer & Døssing <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> skrev:

> Benytter Pinnacle PVTV Pro Rave PCI.

PCTV ...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-07-02 13:15

PCTV PRO er det kort med den beste kvalitet som jeg har prøvet. Har lidt
fortrudt at jeg solgte det igen til fordel for et Marvel G400

Men lige nu har jeg også et Pinnacle PCTV USB der ikke officielt er
understøttet af XP. Men det kører nu ok alligevel med win2k driverne (på nær
text tv). Kvaliteten er rimelig på en CRT skærm men bliver pixeleret
fuldskærms på en bærbar med en opløsning på 1400x1050 (Og det var det jeg
købte den til ...)

Jeg har også haft et Avermedia. Dets tuner var ikke så god som PCTV PCI PRO.
Uden at kunne sammenligne direkte vil jeg tro at PCTC USB har en
sammenlignelig kvalitet

Så det vil jeg nok af med igen - Skriv hvis du er interesseret.

/Anders Majland

Fra : Ole

Dato : 12-07-02 11:31

jeg bruger Pinnacle PRO PCTV. ganske glimrende, og gode muligheder, men du
skal nok ha' en del ram. Jeg har 512Mb, men har hørt at andre med 128 har
problemer.

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-02 11:35

"Claus Larsen" <c.l@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have udskiftet mit AverMedia TV98, da det ikke understøttes af
> WinXP.

Er du helt sikker på at det ikke understøttes af WinXP?

Her ser det i hvert fald ud til at du kan downloade drivere til det.

http://www.avermedia.de/support/download.html

Claus

Fra : Ivan Kristensen

Dato : 12-07-02 14:22

Mit virker da nogenlunde......Kig på www.averm.co.uk

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 12-07-02 22:48

Hauppage kortene har efter sigende en bedste win XP understøttelse. Jeg har
selv et, og det virker ok.

MvH Rune

Fra : Edmund

Dato : 13-07-02 23:59

"Rune Skou Larsen" <tazlyold@hotmail.com> wrote in message
> Hauppage kortene har efter sigende en bedste win XP understøttelse.
Jeg har
> selv et, og det virker ok.

Kan man styre texttv og lys/contrast fra fjernbetjeningen i WinXP
med et Hauppage kort.
Det kan man ikke med et TvCapture98 kort.

Mvh Edmund

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 14-07-02 13:07

Edmund wrote:

> Kan man styre texttv

Ja, forudsat at det er et kort med Text-TV-dekoder.
Jeg har dog ingen knapper på fjernbetjeningen til TextTV.
(Hauppauge Primio)

> og lys/contrast fra fjernbetjeningen i WinXP
> med et Hauppage kort.
> Det kan man ikke med et TvCapture98 kort.

Jeg kender ikke noget TV-kort hvor man kan styre lys/kontrast.
TV-kortet sender jo bare en digital stream videre til grafikkortet.
Det er på din skærm at lys/kontrast kan indstilles.

Fra : Edmund

Dato : 14-07-02 20:24

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> wrote

Ja, forudsat at det er et kort med Text-TV-dekoder.
Jeg har dog ingen knapper på fjernbetjeningen til TextTV.
(Hauppauge Primio)

Er det ikke bare et program som er Text-tv dekoder?
Det er da ikke noget hardware vel?

> Jeg kender ikke noget TV-kort hvor man kan styre lys/kontrast.
> TV-kortet sender jo bare en digital stream videre til grafikkortet.
> Det er på din skærm at lys/kontrast kan indstilles.

I Win98 kan man med TvCapture98 styre lys/kontrast fra fjernbetjeningen.
I WinXP kan man kun gøre det med mus/tastatur.
I begge tilfælde er det kun tv vinduet man justerer på,
og ikke det der er undenom.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 14-07-02 21:22

Edmund wrote:

> Er det ikke bare et program som er Text-tv dekoder?

Nix, sådan et program sørger kun for at levere TTV fra tv-kort til skærm
i et præsentabelt format.

> Det er da ikke noget hardware vel?

Jo.