spray maling... hjælp til redning
Fra : Ukendt

Dato : 12-07-02 09:00

jeg har malet med noget spray maling.. Troede det var letter den som så,..
Det var min første gang jeg har rodet med spray maling.. Den maling jeg har
brugt hedder Plasti-kote "Metal Flanke Sprøjtmaling" (sort med glimmer
effekt)

Det jeg har gjort ind til nu:

1. slebet kabinettet med noget 180 sandpapir
2. Malet et tyndt lag lysegråt, Corrostabil rustbeskyttende grunder på (med
pelsel)
2. Spray malet det med det plasti-krote.. Og det er her det går galt...

Dysen drypper på et tidspunkt, hvilket resultere i tydlige dryp mærker på
kabinettet.

Jeg får ikke den samme "glimmer effekt" over hele overfladen, hvilket er
liidt grimt.

Mallingen løber nogle steder

Hvad vil I mene jeg kan gøre ved det? Før jeg sprayer lak på... Det er på
metal og plastik det er kommet på.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 12-07-02 09:24

Du slipper ikke for at slibe igen, hvis det skal blive godt.
Inden du maler er det vigtig at dåsen er rystet grundig, det er derfor du
ikke får lige meget glimmer over det hele.
Sørg for at holde dåsen ca. 30cm fra kabinettet og bevæg den hele tiden,
hold nogle pauser og lad malingen tørrer et par minutter.

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-02 09:51

Skal jeg bare slibe der hvor det er blevet grimt, også male oven på det
stykke. Eller skal jeg slibe det hele? Hvor dybt skal jeg slibe?

Fra : Jeannette

Dato : 12-07-02 21:29

"Fam. Stephan" skrev
> Skal jeg bare slibe der hvor det er blevet grimt, også male oven på det
> stykke. Eller skal jeg slibe det hele? Hvor dybt skal jeg slibe?

Du skal slibe alle de "dråber" der hænger væk, ellers kommer man jo til at
kunne se dem. Resten behøver du ikke slibe ret meget på.
Husk at du ikke må stoppe midt på kabinettet, du skal køre den ud over
kanten før du holder en pause.
Giv det et lag, vent et par minutter og giv det det næste.

Jeg malede radiator i sidste uge med den slags maling, desværre forstod jeg
ikke lige hvad det der lille "3"-tal der stod forneden betød, så jeg sov i
det om natten og blev temmelig utilpas dagen efter.
Men min radiator står da flot, også selv om det var første gang jeg prøvede.

Nette

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 09-08-02 21:56

"Jeannette" <nette98get2net@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
> ikke lige hvad det der lille "3"-tal der stod forneden betød, så jeg sov i
> det om natten og blev temmelig utilpas dagen efter.

- hvorfor man selvfølgelig bruger en maske med udskifteligt filter (kul). Og
husk endelig også at lufte godt ud, da malingstøvet kan hænge i luften i
flere timer.

> Men min radiator står da flot, også selv om det var første gang jeg
prøvede.

Ja, man kan få meget pæne resultater med spraymaling, men husk den gamle
tommelfingerregel; kvaliteten afhænger ofte af prisen. (Malingen fra Harald
Nyborg kan stort set ikke bruge til noget der skal være pænt, hvorimod
f.eks. Quick (som vistnok ikke længere importeres til Danmark?) er rigtig
god. Der er også andre, men jeg kan ikke huske navnene lige nu)

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Snemanden

Dato : 13-07-02 01:07

La´ hellere være, du skal støve af 14 gange om dagen. Jeg har prøvet at
redde en nicotinfarvet pc på den måde, men ALT støvet ses på sådan et sort
kabinet.
Hvis du vil male den, så vælg hellere en lys farve.

Fam. Stephan <na> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d2e8c55$0$12716$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : CeeCee

Dato : 17-07-02 13:52

Nix - Tag et gammeldags barbérblad og skær den løber af ved at holde bladet
så plant til overfladen og skær så. Derefter vil du kunne male ovenpå med en
par pust.