ASUS bios pwer indstillinger
Fra : Lars Nielsen

Dato : 11-07-02 22:05

Hej

Jeg har efter at have loadet default bios opsætning,
og installeret XP, ikke kunne få min computer til at
slukke automatisk når windows lukkes, hvad er der
galt?
Mit bundkort er et ASUS P5A med en Award
bios på. version 1005.
Jeg har leget lidt med power management indstillingerne
men kan ikke umiddelbart få det til at virke.
Hvordan skal det hele indstilles?

MVH

Lars Nielsen
larsbnil@tiscali.dk

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 22:11

Lars Nielsen skrev:

> Jeg har efter at have loadet default bios opsætning,
> og installeret XP, ikke kunne få min computer til at
> slukke automatisk når windows lukkes, hvad er der
> galt?

Kontrolpanel > Strømstyring > Fanebladet APM > Flueben ved 'Avanceret
strømstyring'.

Madsen.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 12-07-02 09:22

Hej igen

Det er ikke helt nok, når jeg gør det, genstarter den når
jeg vælger luk, så det må være noget med biossen, men
jeg ved ikke hvad.

Fra : Martin S.

Dato : 12-07-02 13:44

"Lars Nielsen" <larsbnil@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er ikke helt nok, når jeg gør det, genstarter den når
> jeg vælger luk, så det må være noget med biossen, men

Nogle gange kan det svare sig simpelthen at afinstallere powermanagement i
enhedshåndtering. Næste gang du booter så installeres den igen og så virker
det. HAr ikke XP, men problemet har været der ved win95/98/2000 og det
virker hver gang.

Martin S

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 15:04

Lars Nielsen skrev:

> Det er ikke helt nok, når jeg gør det, genstarter den når
> jeg vælger luk, så det må være noget med biossen, men
> jeg ved ikke hvad.

Hvis den ikke kan lukke ordentlig har du ikke ordentlig ACPI-
understøttelse på dit bundkort, eller rettere en ACPI-understøt-
telse som WinXP accepterer som værende ordentlig.

ACPI skal for det første være slået til i BIOS når du installerer
WinXP. Er den ikke det, så bliver WinXP installeret uden ACPI og
det hjælper ikke bare at fjerne powermanagement i enhedshåndtering
på WinXP og Win2000 da det er hele HAL'en der skal ændres når man
skifter fra Standard til ACPI-pc. WinXP/Win2000 er noget helt andet
end Win9X.

Hvis du går ind i Enhedshåndtering og klikker på plus-tegnet ud
for Computer, hvad står der så? Står der 'Standard-PC', 'ACPI-PC'
eller noget helt tredje?

Madsen.

Fra : Henrik

Dato : 14-07-02 12:57

Hej Lars !
Har du en logitech mus og ikke den seneste opdaterede driver til win xp
installeret kan det være derfor at du ikke kan lukke windows ned . Havde
selv samme problem , installerede den seneste driver til logitech musen
under win xp og problemet var løst .

Hilsen Henrik