F@mily Net PC til Linux?
Fra : Enri

Dato : 11-07-02 19:26

Har set flg reklame for en såkaldt F@mily Net PC til 1999 kr ved
Computer City - egner den sig til Linux, og hvordan ligger det med
Linux-drivere til skidtet?:

F@mily Net PC
Pris: 1999 kr - excl tastatur, mus og O/S

"Den perfekte PC til børneværelset, køkkenet, soveværelset - eller til
dine forældre eller bedsteforældre: Den kan bruges til email og surf på
Internet, den kan bruges til alle kompatible PC-spil, den kan afspille
DVD film og den har indbygget netværkskort. Forsynet med 566 MHz
Celeron, 64 MB RAM, 10 GB harddisk, 8x DVD/CD-ROM drev, 56 Modem og
ethernet kort. Tastatur, mus og software medfølger ikke. Kan sluttes
direkte til TV!"

Chipset: Intel 810E chipset m/ onboard lyd- og 8 MB grafikkort
DVD-drev: Panasonic 8x
Netkort: 10/100 Mbit

Flere oplysninger på http://www.computercity.dk

Fra : Svend

Dato : 11-07-02 19:50

"Enri" <sindholt@delete-me.hotmail.com> wrote in message
> Har set flg reklame for en såkaldt F@mily Net PC til 1999 kr ved
> Computer City - egner den sig til Linux, og hvordan ligger det med
> Linux-drivere til skidtet?:

Jeg tror ikke du har brug for specielle divere, hvis bare du tager den
sidste nye distibrution skal det nok gå. Jeg mener at det inbyggede lydkort
i 810 chippen er understøttet, og garanteret også grafikken. Chancen for at
en redhat 7.3 glider ind på den skulle være rimelige, men det ville
selfølgelig være bedst hvis man kunne finde noget mere specifikt på
netkortet.

--
Svend

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-07-02 19:57

On Thu, 11 Jul 2002 20:26:08 +0200, sindholt wrote:

> Har set flg reklame for en såkaldt F@mily Net PC til 1999 kr ved
> Computer City - egner den sig til Linux, og hvordan ligger det med
> Linux-drivere til skidtet?:

Der har været en tråd om den i dk.edb.system.unix.hardware fornylig,
med ret grundige oplysninger om hvordan den ser ud indeni.

Mvh.

--
"I met a christian in Christiansands" Adam Sjøgren
A devil in Helsinki asjo@koldfront.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-07-02 20:45

In article <3D2DCDC0.F974E42@delete-me.hotmail.com>,
> [...]

> direkte til TV!"
>
> Chipset: Intel 810E chipset m/ onboard lyd- og 8 MB grafikkort

Mandrake såvel som OpenBSD finder det meste af hardwaren. Jeg mener der
er et eller andet problem med surround lyd tingen, men alm. lyd skulle
virke. Vær lige opmærksom på, at der ikke er nogen PCI slots i den. Men
den har jo også det hele indbygget.