DOS program til test af netkort
Fra : Peter Jensen

Dato : 11-07-02 18:55

Vores lille PC, der agerer som server "døde" vist i nattens tordenvejr.
Dvs -den kører fint nok, men kan ikke ses af de andre PC'er i netværket. Den
kører ren DOS med Novell-server (3.1). Jeg har mistanke om at netkortet er
stået af, men jeg vil gerne kune teste det. Kender i et eller andet
DOS-program, der lige er til at smække i og som kan teste, om der liv i
netkortet?

mvh
peter

Fra : Henrik

Dato : 11-07-02 20:04

Hej.
Har du prøvet at ping 127.0.0.1 ?

mvh Henrik

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-07-02 13:29

"Henrik" <hwd@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Har du prøvet at ping 127.0.0.1 ?

Jeg prøvede at pinge -den kommando kender systemet åbenbart ikke. Til
gengæld skiftede jeg netkortet og koblede en PC på, der ikke havde været
tilkoblet den pågældende aften. Så kørte det og jeg kunne ved at koble
PC'erne på én efter en konstatere, at uvejret har kostet os 5 ud af 12
netkort plus en hub. Plus en dags arbejde med at fejlfinde og sætte nye kort
i.

mvh
peter