SWAT
Fra : Peter

Dato : 11-07-02 17:15

Hej

Jeg har installeret samba-2.2.5-1.i386.rpm og vil gerne installere SWAT, men
den eneste version jeg kan finde er samba-swat-2.0.10-2.i386.rpm, som ikke
er kompatibel.

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til installeres SWAT automatisk med
Samba 2.2, men jeg kan ikke finde den.

Er der nogen af Jer der ved, hvorfra den hentes/findes frem?

Hilsen Peter

Fra : Sune Fibæk

Dato : 11-07-02 17:26

Peter wrote:

> Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til installeres SWAT automatisk med
> Samba 2.2, men jeg kan ikke finde den.
>
> Er der nogen af Jer der ved, hvorfra den hentes/findes frem?

Åbn for SWAT i /etc/inetd.conf, genstart inetd og åbn http://localhost:901

Det skulle være det.

/Sune

Fra : Peter

Dato : 11-07-02 22:30

"Sune Fibæk" <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> wrote in message

> Åbn for SWAT i /etc/inetd.conf, genstart inetd og åbn http://localhost:901

Jeg smed følgende ind i xinetd.conf:

## /etc/xinetd.d/swat
service swat
{
port = 901
socket_type = stream
wait = no
only_from = localhost
user = root
server = /usr/local/samba/bin/swat
log_on_failure += USERID
disable = No
}

Rebootede, men kunne ikke tilgå serveren på localhost via Lynx på den selv.

Ifølge http://de.samba.org/samba/ftp/docs/htmldocs/swat.8.html skal man køre
en make install først, men den doc er måske uddateret?

Hilsen Peter

Fra : Sune Fibæk

Dato : 11-07-02 23:06

Peter wrote:

> Jeg smed følgende ind i xinetd.conf:
>
> ## /etc/xinetd.d/swat
> service swat
> {
> port = 901
> socket_type = stream
> wait = no
> only_from = localhost
> user = root
> server = /usr/local/samba/bin/swat

Hvor ligger din eksekverbare swat-fil? Prøv at køre 'whereis swat'. På min
SuSE ligger den i /usr/sbin/swat. Og check også lige at der ikke er et #
foran swat i /etc/services ('grep swat /etc/services').

> log_on_failure += USERID
> disable = No
> }
>
> Rebootede, men kunne ikke tilgå serveren på localhost via Lynx på den
> selv.

Nå nå, det er da rigeligt at genstarte inetd (eller xinetd hvis det er den
du bruger) ;)

(Et lidt åbenlyst spørgsmål, men alligevel: du har startet din webserver,
ikke?)

> Ifølge http://de.samba.org/samba/ftp/docs/htmldocs/swat.8.html skal man
> køre en make install først, men den doc er måske uddateret?

Det er, så vidt jeg kan læse, kun hvis du installere fra source. Har du
gjort det? Hvis ikke vil jeg antage, at swat er installeret og, at der bare
skal åbnes for sluserne.

> Hilsen Peter

/Sune

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-07-02 23:41

Sune Fibæk wrote:

> Hvor ligger din eksekverbare swat-fil? Prøv at køre 'whereis swat'. På min

> (Et lidt åbenlyst spørgsmål, men alligevel: du har startet din webserver,
> ikke?)

Nu har jeg ikke brugt swat i hundrede år (eller næsten), men svjv kræver den
ikke en webserver - den er webserver i dig selv.

/Rasmus

[...]but more than 5,000 known bugs from Windows 95 still exist in
Windows 98, because Microsoft views bug fixes as unprofitable.
-- osdata.com

Fra : Sune Fibæk

Dato : 11-07-02 23:52

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Nu har jeg ikke brugt swat i hundrede år (eller næsten), men svjv kræver
> den ikke en webserver - den er webserver i dig selv.

Som sagt: dumt spørgsmål... (god redning?)

Det lyder i øvrigt ganske rigtigt uden at jeg har kigget på det. Den er
under alle omstændigheder åbn som standard på en SuSE installation. Kunne
selvfølgelig prøve at lukke apache og se, meeeeen....

/Sune

Fra : Peter

Dato : 12-07-02 14:32

> Hvor ligger din eksekverbare swat-fil? Prøv at køre 'whereis swat'. På min
> SuSE ligger den i /usr/sbin/swat.

Host host - det gør den også hos mig

Jeg ændrede derefter til følgende:
server = /usr/sbin/swat

> Og check også lige at der ikke er et #
> foran swat i /etc/services ('grep swat /etc/services').

Det var der ikke.

Jeg genstartede xinetd, hvilket dog ikke hjalp.
Lynx giver følgende fejl:

Looking up 192.168.1.34 first
Looking up 192.168.1.34:901
192.168.1.34:901
Making HTTP connection to 192.168.1.34:901
Sending HTTP request.
HTTP request sent; waiting for response.
Retrying as HTTP0 request.
Looking up 192.168.1.34:901
192.168.1.34:901
Making HTTP connection to 192.168.1.34:901
Sending HTTP request.
HTTP request sent; waiting for response.
Alert!: Unexpected network read error; connection aborted.
Can't Access `http://192.168.1.34:901/'
Alert!: Unable to access document.

lynx: Can't access startfile

Giver det nogen mening for Jer?

Tak for hjælpen - Hilsen Peter

Fra : Peter

Dato : 12-07-02 14:50

"Peter" <no_spam@no.where> wrote in message
> "Sune Fibæk" <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> wrote in message

Det er nu ændret til:

includedir /etc/xinetd.d

I /etc/xinetd.d ligger der en "swat"-fil med følgende indhold:

#
# Simple configuration file for xinetd
#
# default: off
# to configure your Samba server. To use SWAT, \
# connect to port 901 with your favorite web browser.
service swat
{
port = 901
socket_type = stream
wait = no
only_from = localhost
user = root
server = /usr/sbin/swat
log_on_failure += USERID
disable = No
}

chkconfig --list giver følgende resultat:

xinetd 0:off 1:off 2:off 3:on 4:on 5:on 6:off
sshd 0:off 1:off 2:on 3:on 4:on 5:on 6:off
xinetd based services:
swat: on
swat: on

Giver det noget at arbejde med?

Hilsen Peter

Fra : Peter

Dato : 14-07-02 11:24

> "Peter" <no_spam@no.where> wrote in message

> Det er nu ændret til:

[snip]

> Giver det noget at arbejde med?

Lynx kan ikke komme ind på siden, men nu kan mine andre klienter godt via
Netscape.
Mærkeligt, men lækkert nok SWAT virker

Tak for hjælpen til alle.

Hilsen Peter

Fra : Claus Sørensen

Dato : 12-07-02 08:06

Peter wrote:

> Jeg smed følgende ind i xinetd.conf:
>
> ## /etc/xinetd.d/swat
> service swat
> {
> port = 901
> socket_type = stream
> wait = no
> only_from = localhost
> user = root
> server = /usr/local/samba/bin/swat
> log_on_failure += USERID
> disable = No
> }
>
> Rebootede, men kunne ikke tilgå serveren på localhost via Lynx på den
> selv.

Har du testet at xinetd kører?

Hvis det er Red Hat eller variant deraf, så brug kommandoen:

service xinetd status
--
De herligste hilsner _/
__/ | + Jeg vil leve i en verden, hvor