ADSL..endelig...men kan jeg det jeg vil? N~
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 12-07-02 00:35

Endelig har cybercity fået installeret min adsl forbindelsedet drejer sig om
følgende:

256/256 ADSL Med Zyxel Prestige 642
Delt til to computere vha. 10Mbit netværk (hub)

Jeg havde glædet mig til at kunne:

- sende filer over icq
- Lave video konference med min bror, som er bosat i USA.
- I det mindste kunne etablere en forbindelse via mirkofon.

Ingen af disse ting kan lade sig gøre....Fedt. Hvor meget stod der om det i
papirene. Nå lige meget det er ikke fordi jeg forsøger at klandre Cybercity
for det, men det kan da ikke passe at en ADSL linje ikke kan bruges til
disse ting, som jo bruges til madding for netop disse forbindelser!

Er der bare ingen ting at gøre eller hvordan?

På forhånd tak for forhåbenlige løsninger

Mvh.

MMJ

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-07-02 15:37

In article <agk523$12ng$1@news.cybercity.dk>, Morten M. Jørgensen wrote:

> Nå lige meget det er ikke fordi jeg forsøger at klandre Cybercity
> for det, men det kan da ikke passe at en ADSL linje ikke kan bruges til
> disse ting, som jo bruges til madding for netop disse forbindelser!

Det er ikke din ADSL-linie, der er problemet, men højst sandsynligt den
router du har sat på, tal med leverandøren af denne om en mulig løsning.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Toothpaste never hurts the taste of good scotch.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 11-07-02 15:44

"Morten M. Jørgensen" <grinder213@hotmail.com> wrote in

> Er der bare ingen ting at gøre eller hvordan?

Prøv at spørge i de interne grupper - der sidder en masse folk med en stor
viden om CC's produkter.

(news:cybercity.*)

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : ZipZap

Dato : 11-07-02 20:46

Brug Yahoo Messenger, den kan uden problemer.
Det er M$ skod messenger der ikke kan køre på en ADSL linie.
Lad være med at bruge mere tid på den.

mvh

Fra : Jan

Dato : 11-07-02 22:25

ZipZap wrote:
> Brug Yahoo Messenger, den kan uden problemer.
> Det er M$ skod messenger der ikke kan køre på en ADSL linie.
> Lad være med at bruge mere tid på den.

Sikke noget ævl, MS messenger kører da fint, du skal bare have en ADSL uden
skod router ;)
BB|ADSL med op til 6 IP adresser så virker alt.

Mvh
Jan

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 12-07-02 08:08

"Jan" <news@datakram.dk> wrote in

> Sikke noget ævl, MS messenger kører da fint, du skal bare have en ADSL
> uden skod router ;)

Så har du jo også disablet NAT i routeren og så kan det jo "næsten" være
ligemeget hvad det er for en router du bruger hjemme.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jan

Dato : 12-07-02 11:03

Simon H. Pedersen wrote:

> Så har du jo også disablet NAT i routeren og så kan det jo "næsten"
> være ligemeget hvad det er for en router du bruger hjemme.

Der_er_ingen router, maskinerene får en rigtig offentlig IP, det er det der
er fidusen; ingen router = ingen problemer
Alt det NAT-pjat er kun til besvær.

Mvh
Jan

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 12-07-02 11:13

> Der_er_ingen router, maskinerene får en rigtig offentlig IP, det er
> det der er fidusen; ingen router = ingen problemer
> Alt det NAT-pjat er kun til besvær.

Når du skriver: "Sikke noget ævl, MS messenger kører da fint, du skal bare
have en ADSL uden skod router ;)"

- så vil det explicit lyde som om du mener at Zyxel 642'eren er en
skodrouter og vil anbefale en "ikke-skod"-router.

>Alt det NAT-pjat er kun til besvær

For nogen er NAT den perfekte løsning og "besvær" er det vist kun hvis man
ikke kan konfigurere sin router.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-07-02 11:17

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse
> "besvær" er det vist kun hvis man
> ikke kan konfigurere sin router.

Nej. Der er nogen ting der bare ikke _kan_ køre med NAT

Fra : Jan

Dato : 12-07-02 11:41

Simon H. Pedersen wrote:
> [...]

> - så vil det explicit lyde som om du mener at Zyxel 642'eren er en
> skodrouter og vil anbefale en "ikke-skod"-router.

Jeg kender ikke Zyxel 624, og har derfor ikke nogen mening om den, kun om
routere generelt.

> For nogen er NAT den perfekte løsning og "besvær" er det vist kun
> hvis man ikke kan konfigurere sin router.

Eller hvis man vil udnytte sin internet forbindelse 100%

Mvh
Jan

Fra : Kåre Tyroll

Dato : 13-07-02 12:08

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message
> - så vil det explicit lyde som om du mener at Zyxel 642'eren er en
> skodrouter og vil anbefale en "ikke-skod"-router.

Nej. Men Routere generelt vil give dette problem (med feks MSN messenger),
pga NATen.

> For nogen er NAT den perfekte løsning og "besvær" er det vist kun hvis man
> ikke kan konfigurere sin router.

Du kan sagtens konfigurere routere til at alle funktioner i mere avancerede
programmer virker. Man sætter bare routeren til at binde porte og seperate
maskiner sammen. Men med programmer med et "simpelt" brugerinterface kan
ikke nødvendigvis redde det. Hvis programmet "stamper" pakkerne, vil det
ikke fungere, uanset hvordan du sætter routeren op, med NAT.

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-07-02 22:27

On Thu, 11 Jul 2002 21:46:25 +0200, "ZipZap" <ZipZap_NoSpam_@c.dk>
wrote:

>Det er M$ skod messenger der ikke kan køre på en ADSL linie.

Nu kender jeg ikke programmet, men hvorfor skulle den dog ikke kunne
det?

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 11-07-02 22:40

"Morten M. Jørgensen" <grinder213@hotmail.com> har med klæbrige fingre
ramt tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

[snip]

>- I det mindste kunne etablere en forbindelse via mirkofon.

[snip]

Til det bruger jeg "SideWinder Game Voice Share", som kan hentes
gartis her : http://www.gamevoice.com/gamevoice.asp

Det virker fortræffeligt sammen med Windows Messenger.

MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 12-07-02 08:00

It seems Morten M. Jørgensen wrote:
> [...]
> disse ting, som jo bruges til madding for netop disse forbindelser!
>
> Er der bare ingen ting at gøre eller hvordan?

det er et natting problem generelt, og kan løses på forskellige
måder:

1) Routet subnet, så du får "Ikke-RFC1918" IP helt ind på
computeren. http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/global_ip/

2) USB-ADSL-modem løsningen. Men så må du lave "internet
connection sharing" på din maskine hvis du vil have flere maskiner på
nettet. Understøtter kun windows maskiner

3) Router configurations mumbo-jumbo med portforwards mm. (uden det dog er
en garanti for at det virker, har ikke prøvet det, da den eneste port
jeg forwarder er sshd)

> På forhånd tak for forhåbenlige løsninger

news:cybercity.xdsl er nok det rette forum

--
Soeren Schroeder
"To define recursion, we must first define recursion."

Bla bla: Ansat i Cybercity, men udtaler sig ovenfor som privatperson

Fra : ph

Dato : 12-07-02 09:18

> Er der bare ingen ting at gøre eller hvordan?

Åbn for porte og aktiver NAT i routeren. Se mere på www.cybercity.dk under
Privat / ADSL-udstyr