"Lydløs" hundefløjte
Fra : Georg

Dato : 11-07-02 12:09

Jeg vil bare fortælle om mine gode erfaringer med den lydløse fløjte. "Olga"
er ret lydig, altså en gang imellem, og når hun har tid til det. Men ellers
terroriserer hun Søndermarken med høj haleføring.
Sommetider må jeg kalde hende til mig, og da er det alt for tit forkommet,
at jeg har vandret rundt i Søndermarken og hylet i vilden sky: "Olga, Olga".
Jeg synes, man demonstrerer sin magtesløshed på en ret ydmygende måde.
Så investerede jeg i denne fløjte. Jeg skulle først have den indstillet, så
jeg lige selv kunne ane, at tonen er klar og ren. Så begyndte jeg med at
give to fløjt og kalde på Olga. Det virkede. Efterhånden er jeg holdt op med
at kalde. Fløjten gør det alene, og den kan høres utroligt langt væk, i
hvert fald af hundene.
For en gangs skyld et eksperiment, der viste sig at blive en god
investering.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 11-07-02 16:03

skjelm@hotmail.com writes:
>Jeg vil bare fortælle om mine gode erfaringer med den lydløse fløjte.
Nuggi er vild med den, for det betyder MAD - i indlæringsfasen.

Hilsen Sverre.

Fra : Ken Bordig

Dato : 12-07-02 12:51

Nogen der ved hvor omtalte fløjte kan købes, gerne i København

Ken

Fra : Georg

Dato : 20-07-02 17:08

"Ken Bordig" <Ken@bordig.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvor omtalte fløjte kan købes, gerne i København

Jeg købte min i Zoo City i Rødovre for 80 kr. Man kan justere tonehøjden på
den.
Georg

Fra : Søren Petersen

Dato : 21-07-02 15:46

> Jeg købte min i Zoo City i Rødovre for 80 kr. Man kan justere tonehøjden

> den.

Man man så spille musik på den - komposition, som kun kan høres af
hunde, det kunne da være lidt blæret
- undskyld, kunne ikke lige lade være

Mvh.
Søren

Fra : Georg

Dato : 21-07-02 17:52

Fabrikatet er Sprenger. Den kan også ses på www.sprenger.de

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-07-02 13:23

Ken@bordig.dk writes:
>Nogen der ved hvor omtalte fløjte kan købes, gerne i København
I en hvilken som helst forretning med hunde / dyre udstyr. Køb en særdeles
god kvalitet, og den holder i mange, mange år.

Hilsen Sverre.