Skandinavisk Dyrepark
Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 11-07-02 09:24

Hej
Lidt OT, men her i ferietiden prøver jeg alligevel:
Er der nogle der har besøgt ulveparken: Skandinavisk Dyrepark på Djursland?
Vi overvejer en tur derop, men vil da gerne høre om andre har været der.
Hilsen Vibeke

Fra : Camilla Baird

Dato : 11-07-02 09:56

On 11/07/2002 10:23, in article 3d2d40f9$0$386$ba624c82@nntp01.dk.telia.net,
"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Vi overvejer en tur derop, men vil da gerne høre om andre har været der.

Jeg mener vi var der sidste år - det er en rigtig hyggelig udflugt
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 11-07-02 10:02

battlefield@mail1.stofanet.dk writes:
> [...]
>Djursland?
>Vi overvejer en tur derop, men vil da gerne høre om andre har været der.

Jeg var deroppe sidste år. Hvis man er i nærheden, så syntes jeg man skal
tage ind og kigge, men det var en skuffelse at køre helt fra Esbjerg bare
for at kigge på dyreparken. Det bedste ved det, var at vi fik en lang snak
med ham der havde det, også fordi jeg på forhånd vidste en del om ulvefærd.

Til Punish
Jeg havde nemlig læst en bog

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 11-07-02 12:36

Hm....
Så kan det være at turen skal gå til Givskud Zoo. De har jo netop åbnet et
helt nyt ulveanlæg. Problemet her (ifølge avisen) er at man ikke altid kan
regne med at se ulvene da anlægget er enormt.
Men tak for svarene.
Vibeke

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 12-07-02 09:25

Er det ikke også bedre at få et glimt af ulven i dens rette element frem for
at få den udstillet på en unaturlig måde?

Kim

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 12-07-02 10:13

Hej
Jo, Kim; så absolut bedre.
Jeg tror også at det nye anlæg i Givskud giver ulvene fine frie forhold og
så må vi tilskuere jo bare håbe at være heldige at få dem at se. Det
vigtigste er at ulvene har et godt sted at være.
Faktisk har jeg læst at ulvene i Givskud slet ikke er tamme og præget på
mennesker, til forskel fra dem i Skandinavisk Dyrepark, der er præget på
mennesker fra de er helt små.
Man skal jo nok ikke regne med at få en ulv at se i frihed mere, efter der
er indført jagt i Norge.
Hilsen Vibeke

Fra : Lene Thorup

Dato : 11-07-02 13:12

> [...]
Djursland?
> Vi overvejer en tur derop, men vil da gerne høre om andre har været der.

Hej Vibeke

Min familie og jeg har netop været der i søndags.

Vi havde en rigtig god tur. Det er et dejligt sted - meget naturskønt. Alle
dyr er i parker, og du ser ikke en isbod på hvert hjørne.

Der er fodring af ræve og ulve to gange om dagen. Vi så begge dele - rævene
kl. 15 (mener jeg) og ulvene kl. 16. Det var godt - der var en dyrepasser
der samtidig fortalte lidt om dyrene.
Man kunne selv fodre forskellige hjorte - de er enormt tamme, og vil MEGET
gerne fodres.

Det eneste jeg synes er minus - er prisen, som er 80 kr. pr. snude. Det
synes jeg er lidt dyrt i forhold til alm. zoo. Der er trods alt ikke så
mange dyr.

God tur - hvad I end vælger.

Hilsen
Lene

Fra : Stine Frandsen

Dato : 12-07-02 12:42

> Det eneste jeg synes er minus - er prisen, som er 80 kr. pr. snude. Det
> synes jeg er lidt dyrt i forhold til alm. zoo. Der er trods alt ikke så
> [...]

HEj
Det var da billigt - i forhiold til Givskud f.eks. - der mener jeg at det
koster ca. 180,- (voksen) for at komme ind - og så meget er der da heller
ikke at kigge på.
Håber at det nye ulveanlæg er bedre end det gamle, for jeg fik det godt nok
skidt af at se ulvene sidste år - stressede.

Ulvene i Skandinavisk Dyrepark er ikke decideret præget på mennekser ( efter
hvad jeg har læst/set i TV) men præget på nogle meget få personer, som
derved er blevet en del af ULVENES flok. Kun for at de skal kunne komme ind
og undersøge dem i tilfælde af sygdom og ved alm. kontrol m.m. Ulvene er
netop IKKE præget på mennesker generelt for at de skal kunne leve så
"naturligt" som muligt. Derfor bruges anlæg også til at studere adfærd m.m.

Stine

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 12-07-02 12:48

Hej
Et hurtigt check på Givskud Zoo´s hjemmeside:
www.givskudzoo.dk
viser en pris på 100,- pr. kørende voksen og 90,- for gående.
Så...., så stor forskel er der altså ikke.
Hilsen Vibeke

Fra : Lene Thorup

Dato : 12-07-02 12:54

"Stine Frandsen" <santippe@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster ca. 180,- (voksen) for at komme ind - og så meget er der da heller

Så meget koster det altså ikke - det koster 100 kr. at komme ind i Givskud
zoo. Og jeg synes stadig der er mere. Men det kommer jo an på så meget - fx.
har jeg en datter på 3 år - og umiddelbart er der mere for hende i Givskud.

Lene

Fra : Stine Frandsen

Dato : 12-07-02 13:04

Jamen så ha rjeg endnu engang rodet i priser *GG*G

Ja, husker da at i Givskud har de nogle fantastikske hoppepuder og
trampoliner *GG* Som vist også er til voksne med barnlige sjæle *GG*

Stine

Lene Thorup <maskot@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d2ec33b$0$232$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 11-07-02 13:10

battlefield@mail1.stofanet.dk writes:
>Problemet her (ifølge avisen) er at man ikke altid kan
>regne med at se ulvene da anlægget er enormt.

Det kan du heller ikke regne med i Skandinavisk dyrepark, og der er i
øvrigt ikke ret meget ved at se en ulv på 30-40 meters afstand, når den
bare ligger og sover.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 11-07-02 21:33

Vi var der sidste år som en familie udflugt og det er bare helt på toppen
det er også meget interresant lærerigt for børn.
Poul
"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2d40f9$0$386$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...