Er Sunsites newsserver nede?
Fra : Claus Rolsted

Dato : 10-07-02 23:55

Hej folkens,

er det kun hos mig at news med Suncite ikke virker??
Nogen der har hørt status på, hvornår de er oppe igen?

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - Skal til mc-teoriprøve fredag d. 19. juli

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-07-02 15:14

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> writes:

> Hej folkens,
>
> er det kun hos mig at news med Suncite ikke virker??
> Nogen der har hørt status på, hvornår de er oppe igen?

Jeg ved desværre bare at den havde et ekstremt højt load igår, og det
kan være derfor den ikke er oppe endnu. Desværre er vores "grand"-bofh
på ferie i udlandet, så vi skal lige have fundet en måde hvorpå vi kan
få boxen online igen

/Thomas
SunSITE.dk Staff Member

Fra : Claus Rolsted

Dato : 11-07-02 12:28

"Thomas Rasmussen" <trn@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan være derfor den ikke er oppe endnu. Desværre er vores "grand"-bofh
> på ferie i udlandet, så vi skal lige have fundet en måde hvorpå vi kan

Tak, jeg håber I snarligt får den op at køre igen.

(PS. Hvordan er du i stand til at svare mig 8,5 timer før, jeg skrev det
oprindelige indlæg? Prøv at tjekke din tid+dato )

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-07-02 13:08

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> writes:

> Tak, jeg håber I snarligt får den op at køre igen.

Me too

> (PS. Hvordan er du i stand til at svare mig 8,5 timer før, jeg skrev det
> oprindelige indlæg? Prøv at tjekke din tid+dato )

Jeps, den her bærbare kan åbenbart ikke holde tiden når den går i
standby, opdagede det ligeefter jeg sendte indlægget

/Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-07-02 17:42

On Thu, 11 Jul 2002 14:07:48 +0200, Thomas Rasmussen
<trn@mail.sonofon.dk> wrote:

>Jeps, den her bærbare kan åbenbart ikke holde tiden når den går i
>standby, opdagede det ligeefter jeg sendte indlægget

Min server taber også kraftigt i tid, ikke når den går i standby (det
gør en aktiv server jo ikke) det har jeg løst ved et program der
jævnligt stiller uret fra en tidsserver på nettet.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-07-02 06:59

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> writes:

> Min server taber også kraftigt i tid, ikke når den går i standby (det
> gør en aktiv server jo ikke) det har jeg løst ved et program der
> jævnligt stiller uret fra en tidsserver på nettet.

Well det er en todo, skal bare lige have fundet et godt sted her i
danmark at stille uret via ntpdate. Eller også skal det inkorporeres i
ifup scriptet Netkortet smider nemlig forbindelsen når jeg lukker
skærmen i.

BTW, så er SunSITE.dk atter online, det så ud til at være et
strømudfald der fik serveren til at tro et par partitioner/diske var
stået af. Efter noget arbejde så kom de alle online igen. Gid vores
UPS havde overlevet sidste tordenvejr

/Thomas
SunSITE.dk staff member

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-07-02 19:48

On Fri, 12 Jul 2002 07:59:19 +0200, Thomas Rasmussen
<trn@mail.sonofon.dk> wrote:

>Well det er en todo, skal bare lige have fundet et godt sted her i
>danmark at stille uret via ntpdate.

Jeg bruger,
ntp1.inet.tele.dk 194.239.134.10 SNTP

Men ved ikke om den kun er åben for TDC kunder.

Fra : Jens Andersen

Dato : 16-07-02 13:22

> Jeg bruger,
> ntp1.inet.tele.dk 194.239.134.10 SNTP
>
> Men ved ikke om den kun er åben for TDC kunder.
I øjeblikket har jeg smidt et par "tilfældige" servere i min ntpd conf og
her er min liste:
server ntp.inet.tele.dk prefer
server ntp2.inet.tele.dk
server ntp3.inet.tele.dk
server GPS.dix.dk
server ntp1.tele.dk
server ntp2.tele.dk
server ntp3.tele.dk
server GPS.FreeBSD.dk
server clock.netcetera.dk
server clock2.netcetera.dk

De ser alle ud til at virke (og hellere have for mange end for få :P)
Mvh Jens Andersen

Fra : BlackThorne

Dato : 16-07-02 16:31

Ivar Madsen wrote:

> Jeg bruger,
> ntp1.inet.tele.dk 194.239.134.10 SNTP
>
> Men ved ikke om den kun er åben for TDC kunder.

ellers er ntp1.tele.dk et godt bud. Den er åben for public, da det er tdc's
primære nameserver
AKA ns.tele.dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 14-07-02 16:13

I artiklen <867kk1sczs.fsf@tottest-trn.sonofon.dk> , Thomas Rasmussen
<trn@mail.sonofon.dk> skrev:

> [...]
> danmark at stille uret via ntpdate. Eller også skal det inkorporeres i
> ifup scriptet Netkortet smider nemlig forbindelsen når jeg lukker

Mon ikke sunsite.auc.dk ville være en egnet ntp server for dig?

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 14-07-02 16:49

"Niels Jørgen Kruse" <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

>Mon ikke sunsite.auc.dk ville være en egnet ntp server for dig?

Næppe, sunsite har ikke været en ntp-server siden dengang sidste år hvor
de fandt en slem sikkerhedsfejl i ntpd.

Fejlen er naturligvis rettet for længe siden, men sunsite har åbenbart
valgt ikke at køre den alligevel.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).