tdc|bredbånd, men hvilken router?
Fra : Morten Thomsen

Dato : 10-07-02 23:42

Hejsa, jeg har sådan set bestemt mig til at overgå til tdc|bredbånd,
når nu jeg flytter, da det vil være billigere for mig pga at der er
fastnet med. I øjeblikket har jeg Tiscali som adsl udbyder.
Jeg skal have købt mig en router og overvejer også at købe den som man
kan købe via tdc, en D-Link 806. Dog ikke hos dem da man sparer ca 700
kr, ved at købe den i en næsten hvilken som helst anden onlinebutik.
Men hvordan er den router? Er den helt umulig at konfigurere eller
kører det bare på skinner?
Kan man kun sætte den op via et webinterface eller er der også
mulighed for konsol adgang? Jeg er temmelig glad for cisco's IOS, som
jeg ved at jeg vil komme til at savne.
Kan man også sætte den til at sende rat og skravl videre til én
bestemt ipadresse, som man kan i cisco's nattabeller?

Og kan i anbefale andre routere istedet for 806'eren? Gerne i samme
prisleje, dvs 1000-1100 kr. Og hvis de også har indbygget switch som
806'eren ville det være lækkert, men det er ikke et krav.
Jeg har kigget på Cisco's 806'er, men den er desværre for dyr til
mig...

Håber på nogle svar jeg kan bruge
Mvh
Morten Thomsen

--
This email address is used only for usenet.
It can change and/or be deleted without warning.

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-07-02 18:32

"Morten Thomsen" <tnews@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kr, ved at købe den i en næsten hvilken som helst anden onlinebutik.
> Men hvordan er den router? Er den helt umulig at konfigurere eller

Jeg tror du mener en D-804...

Den er meget nem at konfigurere via webinterface.

> Kan man kun sætte den op via et webinterface eller er der også
> mulighed for konsol adgang?

Jeg aner ikke om den kan konfigureres med konsol adgang.

> Jeg er temmelig glad for cisco's IOS, som
> jeg ved at jeg vil komme til at savne.
> Kan man også sætte den til at sende rat og skravl videre til én
> bestemt ipadresse, som man kan i cisco's nattabeller?

Jep. Funktionen hedder DMZ-control. Virker fremragende hvis man ikke lige
ved hvordan et program skal sættes op!

> [...]
> 806'eren ville det være lækkert, men det er ikke et krav.
> Jeg har kigget på Cisco's 806'er, men den er desværre for dyr til

Man kan jo få mange routere i det prisleje. Jeg kender kun D-804 (har den
selv). Jeg har overhovedet ikke haft problemer, er faktisk lidt overrasket
over hvor nem den er at konfigurere.

D-804 er imidlertid ikke UPnP kompatibel, hvis dette kræves.

Fra : Morten Thomsen

Dato : 11-07-02 21:14

On Thu, 11 Jul 2002 19:32:06 +0200, in dk.edb.netvaerk "Kent Glerup"
<glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> wrote:

>Jeg tror du mener en D-804...

Ja selvfølgelig, my bad.

Hvis du købte den gennem tdc, ved du så om de sender noget ekstra
dokumentation med, end man ellers ville få, hvis man bestilte den hos
en almindelig forhandler. Her tænker jeg på gennemgang af opsætning af
routeren og en forklaring af de forskellige funktioner. Eller er der
en hjælpefunktion i routeren?

Mvh
Morten Thomsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-07-02 12:47

Morten Thomsen <tnews@nospam.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> en almindelig forhandler. Her tænker jeg på gennemgang af opsætning af
> routeren og en forklaring af de forskellige funktioner. Eller er der

ftp://ftp.dlink.co.uk/pub/broadband/di-804/

Der kan du hente manualen og nyeste firmware.

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-07-02 23:42

Morten Thomsen <tnews@nospam.dk> wrote in

> [...]
> switch som 806'eren ville det være lækkert, men det er ikke et
> krav. Jeg har kigget på Cisco's 806'er, men den er desværre for

Longshine har en med indbygget 4ports 10/100 switch. Den kører perfekt
her hos mig. Alt konfigureres gennem et webinterface - og ikke i en
terminal som på visse andre routere. (ikke at det nødvendigvis er et
plus eller et minus - du bør bare være klar over det)

Flemming

Fra : Thomas Skyt

Dato : 13-07-02 00:54

On Thu, 11 Jul 2002 00:42:13 +0200, Morten Thomsen wrote:

> [...]
> 806'eren ville det være lækkert, men det er ikke et krav. Jeg har kigget
> på Cisco's 806'er, men den er desværre for dyr til mig...

Tag evt. et kig på 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway - den koster ved
ProConsult 1095,- og skulle, så vidt jeg kan se, kunne alt hvad du vil
kunne få behov for (Jeg har selv BB og kører servere, og for mit
vedkommende ville den være tilstrækkelig).

/Thomas Skyt

Fra : *** Johnny [2000] **~

Dato : 12-08-02 11:06

de har fået en ny der hedder LINKSYS, tror den er go', men ved det ikke

johnny