Føl adfærd?
Fra : Nina Svanholm

Dato : 10-07-02 21:11

Hej

Jeg har to små shetlandsponyer på 13 og 2 år. En hoppe på 13 og en valak på
2. Hoppen har jeg haft i 12 år og valaken købte jeg sidste sommer. Nu er det
så at jeg synes at valaken er begyndt at opføre sig som om at hoppen er hans
mor (hvilket hun jo ikke er) Hvorfor? Er det fordi at de tidligere ejere har
vænet ham for tidligt fra?
Håber at der er nogle af jer derude der kan komme med et bud på hvad det kan
være, for jeg synes ikke det er så optimalt at han er så følagtig og "mor"
syg.-Hun er vist heller ikke så glad for at agere mor selvom hun dog aldrig
rigtig siger fra over for ham.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 10-07-02 22:35

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> være, for jeg synes ikke det er så optimalt at han er så følagtig og "mor"
> syg.-Hun er vist heller ikke så glad for at agere mor selvom hun dog

Tjah. De _er_ jo en lille "flok" - og er det ikke normalt for den ældre
hoppe at tage rollen som førerhest!? Min egen hoppe har i hvert fald lige
taget en et-års følhoppe til sig. Der gik dog ikke mere end et par dage
eller så, før hun tog hende til sig.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-07-02 13:29

> [...]
> hoppe at tage rollen som førerhest!? Min egen hoppe har i hvert fald lige
> taget en et-års følhoppe til sig. Der gik dog ikke mere end et par dage

Hej

De går også sammen med en Fjordhest (hoppe) og min Pinto har også gået
sammen med dem. Fjordhesten er lederen i flokken-det er ingen i tvivl om

Venlig hilsen Nina Svanholm.