Problem med at gemme imagejpeg
Fra : Jette

Dato : 10-07-02 15:42

Jeg har store problemer med at gemme vha. ImageJpeg($source, $filename).
Jeg har søgt herinde og prøvet mange af de kode-forslag der er givet,
men intet virker.

Hvis filen ikke er oprettet, brokker den sig over at den ikke er der, og
hvis jeg lægger en fil den kan åbne, får jeg "unable to open..."

Jeg så et sted at der skal være fuld offentlig read/write rettigheder på
den mappe man gemmer i... men det er da ikke særlig smart?? Så kan alle
og enhver jo slette mine thumpnails som de lyster??

Jeg har PHP 4.1.2 og i min phpinfo er angivet at jeg har GD 1.6.2 or
higher

Her er min testkode:

<?php
if ($file) {
$fsize = filesize($file);
$CopyPicture = fread(fopen($file, "r"),$fsize);

$filename = "ftp://usr:psw@ftp.server.dk/" . "$file_name";
$fp=fopen($filename,"w");
fwrite($fp,$CopyPicture);
fclose($fp);

$new_w=106;
$new_h=80;

$dst_img=ImageCreate($new_w,$new_h);
$src_img=ImageCreateFromJpeg($file);

ImageCopyResized($dst_img,$src_img,0,0,0,0,$new_w,$new_h,ImageSX($src_im
g),ImageSY($src_img));

$filename2 = "ftp://usr:psw@ftp.server.dk/" . "new.jpg";
ImageJpeg($dst_img, $filename2);
}
?>

<FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="<?php echo $PHP_SELF;?>"
METHOD="post">
<INPUT NAME="file" TYPE="file">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Upload">
</FORM>

Jeg har godt nok kæmpet med det længe nu - så jeg håber nogen kan
hjælpe.....

Mvh. Jette

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-07-02 16:20

> Jeg har godt nok kæmpet med det længe nu - så jeg håber nogen kan
> hjælpe.....

Start med at læse

http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php
I dit tilfælde skal du formentlig bruge

$_FILES['file']['tmp_name']

i stedet for

$file

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-07-02 16:21

> Start med at læse

> [...]

Evt. kan du supplere med

if(file_exists(....))

mvh
Johan

Fra : Jette

Dato : 10-07-02 16:45

"Johan Holst Nielsen" skrev:
> [...]

Jeg har ingen problemer med at uploade filer i almindelighed... mit
problem er at få et billede fra imagejpeg() over i en fil... og det
synes jeg ikke der står noget om i den vejledning du henviser til.

Mvh. Jette

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 10-07-02 19:11

Jette wrote:
> Jeg har store problemer med at gemme vha. ImageJpeg($source, $filename).
> Jeg har søgt herinde og prøvet mange af de kode-forslag der er givet,
> [...]

Hej Jette,

Såvidt jeg ved er det kun i fopen du kan bruge f.eks. ftp:// stier, prøv
først at gemme filen lokalt (f.eks. i /var/tmp) og derefter bruge samme
trick til at overføre til ftp-serveren med som du bruger til billedet i
sin originale størrelse i toppen af din kode.

eg:

$kode=fread(fopen(..),filesize(..));
$fp=fopen("ftp://...","w");
fwrite($fp,$kode);
fclose($fp);

--
Mvh. Nezar Nielsen

Fra : Jette

Dato : 10-07-02 19:43

"Nezar Nielsen" skrev:

> [...]
> trick til at overføre til ftp-serveren med som du bruger til billedet
> sin originale størrelse i toppen af din kode.

var/tmp/ duede ikke, men jeg så i et andet script, at man kunne "fange"
billedet med ob_get_contents(), og den i kombination med fopen(), som du
foreslog, giver det ønskede resultat.

Jeg har knoklet med at få det her til at virke i 2 døgn, så lige nu har
jeg lyst til at hoppe og ned og skrige JUBIIIII! hihi!

Tak fordi du ledte mig på sporet

Mvh. Jette