Citat script
Fra : Erik Vest Zielke

Dato : 13-02-01 10:44

Jeg synes ikke jeg kan finde et citat script der virker
Alle dem jeg har fundet har en fejl når den skal vælge første linje. ER der
nogen der kender et der virker?

--
(-: Erik Vest Zielke
Favstrupvej 146, 6100 Haderslev

Fra : Thomas Purkaer Niels~

Dato : 13-02-01 12:29

Hej

Her er lige et hurtigt jeg har lavet til dig, se om det virker

$citat[0] = "Det virker altid";
$citat[1] = "Det virker stadig";
$citat[2] = "Det bliver bare ved og ved";

$antal = count($citat);
srand((double)microtime()*1000000);
$show = rand(0,$antal);

echo $citat[$show];

Det skulle gerne vise et tilfældig citat.

Med Venlig Hilsen
Thomas Purkær Nielsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-02-01 12:55

"Thomas Purkaer Nielsen" <thomas@websup.dk> skrev i en meddelelse
> $citat[0] = "Det virker altid";
> $citat[1] = "Det virker stadig";
> $citat[2] = "Det bliver bare ved og ved";

Tallene er vist overfloedige i dette tilfaelle. Hvis man undlader dem er det
nemmere at opdatere listen. (Hvis man fx. skal have slettet et par stykker
fra midten.)

$citat[] = "Det virker altid";
$citat[] = "Det virker stadig";
$citat[] = "Det bliver bare ved og ved";

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas Purkaer Niels~

Dato : 13-02-01 14:27

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message

> [...]
>
> $citat[] = "Det virker altid";
> $citat[] = "Det virker stadig";
> $citat[] = "Det bliver bare ved og ved";

Okay det vidste jeg ikke lige engang. Der kan man se man lære noget nyt ved
at lære andre noget

MVH
Thomas