Hjælp til udtagelse af data fra database
Fra : Nyberg

Dato : 10-07-02 12:29

Hej alle..

Jeg sidder og nørkler med en lille ting.

Jeg har lavet en database med flere tabeller for at undgå
redundans.

Nu vil jeg bare gerne kunne udtage data fra flere tabeller på en
side.

jeg har lavet følgende ligne

strLink = "<a href='person.asp?id=" & rs("Id") & "&post=" &
rs("Postnr")& "'>" & strNavn & "</a>"

dette virker, jeg får en side med div oplysninger fra den første
tabel, den med Id, men når jeg så vil have informationer fra den
anden tabel, Postnr, går det i vasken..

Jeg har brugt følgende til at hente data fra Id feltet

strSQL="Select * From Medlemmer WHERE Id = " & id
Set rs=Conn.Execute(strSQL)

Hvad skal jeg så skrive for at hente data fra Postnr.

Håber i kan forstå mit problem..

Mvh
Nyberg

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-07-02 13:37

> [...]
> strSQL="Select * From Medlemmer WHERE Id = " & id
> Set rs=Conn.Execute(strSQL)
> Hvad skal jeg så skrive for at hente data fra Postnr.

Prøv med noget ala

"Select * From Medlemmer,PostnrTabel WHERE Medlemmer.Id = " & id & " AND
Medlemmer.Postnr=PostnrTabel.Postnr"

(udskift selv med de rigtige tabel- og feltnavne)

mvh
Kim Jensen