Endnu et noob ?.. Denne gang om skrivning ~
Fra : Thomas Løcke

Dato : 10-07-02 10:22

Hej igen!

Amatøren er tilbage på banen, med endnu et noob spørgsmål.

Er det muligt i PHP at skrive til en fil, sådan at det indskrevne bliver sat
ind øverst i dokumentet? Eksempel:

I min fil står der:

"Kylling"
"Okse"
"Gris"

Nu taster en bruger så ordet "Lam" ind, og det vil jeg gerne skrive ind i
filen, sådan at det kommer til at stå øverst:

"Lam"
"Kylling"
"Okse"
"Gris"

Kan det lade sig gøre? Eller bliver jeg tvunget til at læse filens indhold
ud i et array, hvor brugerens indtasting allerede ligger øverst, for
derefter at skrive det array ind i filen igen? (manner, jeg er ellers god
til at formulere den slags problemstillinger.. NOT!)

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-07-02 10:40

"Thomas Løcke" <thomas@responsum.dk> wrote in

> Er det muligt i PHP at skrive til en fil, s†dan at det indskrevne
> bliver sat ind ›verst i dokumentet?

Hvis du bruger fopen("fil.txt", "a") vil skidtet blive sat bagerst i filen,
men jeg tror ikke der er en tilsvarende løsning for det du gerne vil.

Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Løcke

Dato : 10-07-02 10:48

> Hvis du bruger fopen("fil.txt", "a") vil skidtet blive sat bagerst i
filen,
> men jeg tror ikke der er en tilsvarende løsning for det du gerne vil.

Jeg formoder at a'et står for Append? (jeg har en smule VB erfaring - ikke
at det hjælper ret meget her.. hehe)

Du har sikkert ret, men man har jo lov at håbe.

Vh,
Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-07-02 10:50

Thomas Lindgaard skrev:

>Hvis du bruger fopen("fil.txt", "a") vil skidtet blive sat bagerst i filen

Jamen, hvis han så laver en ny fil, tager input fra den gamle og
appender dertil, så skulle det virke. Jeg aner bare ikke hvad
kommandoerne hedder.

--
Bertel

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-07-02 10:51

Thomas Løcke wrote in <3d2bfccd$1@news.wineasy.se>:
> Amatøren er tilbage på banen, med endnu et noob spørgsmål.

Hvad i alverden er det der "noob"? Hvorfor ikke bare skrive "newbie"
ligesom alle andre?
Eller det mig der har været væk i 5 minutter, og ikke har opdaget hvad der
sker i verden?

> Er det muligt i PHP at skrive til en fil, sådan at det indskrevne bliver
> sat ind øverst i dokumentet?

Der er kun én måde:
1) Læs al indholdet ind
2) Skriv det, der skal tilføjes
3) Skriv det gamle tilbage i filen

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-07-02 11:23

Niels Andersen skrev:

> Hvad i alverden er det der "noob"? Hvorfor ikke bare skrive "newbie"
> ligesom alle andre?

Hvorfor ikke bare skrive "nybegynder"? Det er intet mere latterligt end
danskere, der forsøger at tale/skrive engelsk og gør det forkert - og
ordet "newbie" staves konstant forkert i de danske nyhedsgrupper.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-07-02 11:43

On Wed, 10 Jul 2002 12:23:05 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.email@eksempel.dk> wrote:

>Hvorfor ikke bare skrive "nybegynder"? Det er intet mere latterligt end
>danskere, der forsøger at tale/skrive engelsk og gør det forkert - og
>ordet "newbie" staves konstant forkert i de danske nyhedsgrupper.

Dam strait!

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Løcke

Dato : 10-07-02 11:06

Hej Niels,

> Hvad i alverden er det der "noob"? Hvorfor ikke bare skrive "newbie"
> ligesom alle andre?
> Eller det mig der har været væk i 5 minutter, og ikke har opdaget hvad der
> sker i verden?

Ja, det må du undskylde. Jeg er nok lidt ramt af online-gaming feberen, og
her er ordet "noob" ofte brugt som erstatning for "newbie"..

Jeg vil forsøge at rette mig ind efter mere gængse NG normer.

> Der er kun én måde:
> 1) Læs al indholdet ind
> 2) Skriv det, der skal tilføjes
> 3) Skriv det gamle tilbage i filen

Jeps, det var nok det jeg tænkte. Men det kunne jo være at PHP kunne gøre
det "smartere".

Hvo intet vover, lærer aldrig en pind.

Tak for hjælpen.
Thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-07-02 11:12

Thomas Løcke wrote in <3d2c0724$1@news.wineasy.se>:
> [...]
[...]
> Jeg vil forsøge at rette mig ind efter mere gængse NG normer.

Det er nu ikke en usenet-ting, det er det ord der bliver brugt i alle de
IT-sammenhænge jeg deltager i. Det inkluderer dog ikke gaming, der troede
jeg det var "rookie". :)

FUT: dk.kultur.sprog
(Svar på dette indlæg havner i dk.kultur.sprog, og ikke her.)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-07-02 12:05

Niels Andersen skrev:

>Hvad i alverden er det der "noob"? Hvorfor ikke bare skrive "newbie"
>ligesom alle andre?

Må jeg være fri? Jeg skriver "begynder" eller "nybegynder" lidt i
flæng, *aldrig* "newbie" på dansk.

>Eller det mig der har været væk i 5 minutter, og ikke har opdaget hvad der
>sker i verden?

Den er blevet oversvømmet med pidginengelsk, det der også kaldes
dangelsk.

--
Bertel

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-07-02 12:08

Bertel Lund Hansen skrev:

> Den er blevet oversvømmet med pidginengelsk, det der også kaldes
> dangelsk.

Præcis. Der er ufattelig meget Erasmus Montanus over danskerne i øjeblikket.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-07-02 13:35

> Må jeg være fri? Jeg skriver "begynder" eller "nybegynder" lidt i
> flæng, *aldrig* "newbie" på dansk.

Så skal vi måske også til at oversætte funktionerne i PHP til dansk?
Seriøst det gør da aldeles ingenting?

<?php
funktion TEST() {
$VARIABEL = 'Hej Verden';
$i = 0;
udskriv($VARIABEL);
mens($i < 10) {
udskriv($VARIABEL);
$i++;
}
}
?>

mvh
Johan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-07-02 13:45

Johan Holst Nielsen skrev:

>Så skal vi måske også til at oversætte funktionerne i PHP til dansk?

Næ, hvorfor dog det?

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-07-02 20:46

On Wed, 10 Jul 2002 14:34:56 +0200, Johan Holst Nielsen
<johan@weknowthewayout.com> wrote:

>Så skal vi måske også til at oversætte funktionerne i PHP til dansk?

newbie() er ikke en funktion i min php-installation.

Jeg tager dog forbehold for at jeg ikke har hældt samtlige
php-extensions i.

--
- Peter Brodersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-07-02 16:00

Bertel Lund Hansen wrote in
<v45oiuo4ah08q32ph08fcsk1utr4368ods@news.telia.dk>:
> Må jeg være fri?

Okay da, måske ikke alle. :)

> Jeg skriver "begynder" eller "nybegynder" lidt i
> flæng, *aldrig* "newbie" på dansk.

Nu var det newbie vs. noob jeg tænkte på. Newbie ved vi vist alle hvad
betyder, "noob" kan jeg ikke få til at være andet end en underlig lyd.

I øvrigt opfatter jeg "newbie" som et kælenavn for "en begynder", og ikke
en erstatning for ordet "begynder".

FUT: dk.kultur.sprog (igen)

--
Mvh.