Al begyndelse er svær
Fra : Claus S

Dato : 13-02-01 02:29

....Derfor vil jeg gerne have lidt kodehjælp jeg kan arbejde videre på.

Jeg har et link, der skal pege på forskellige adresser alt efter hvilken dag
det er, og hvilket tidspunkt på dagen det er.

Sådan her:

Hvis det er mellem mandag kl. 13 og tirsdag kl. 13, så skal url være:
mandag.htm
Hvis det er mellem tirsdag kl. 13 og onsdag kl. 13, så skal url være:
tirsdag.htm
Hvis det er mellem onsdag kl. 13 og torsdag kl. 13, så skal url være:
onsdag.htm
Hvis det er mellem torsdag kl. 13 og fredag kl. 13, så skal url være
torsdag.htm
Ellers skal url være fredag.htm.

Er der en meget venlig sjæl, der vil smide et letfatteligt eksempel på,
hvordan det skal stilles op, så vil jeg blive lykkelig, og ja: jeg er
nybegynder i php!

mvh Claus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-02-01 08:18

On Tue, 13 Feb 2001 02:28:44 +0100, "Claus S" <claus@skaarup.as>
wrote:

>Hvis det er mellem mandag kl. 13 og tirsdag kl. 13, så skal url være:
>mandag.htm
>Hvis det er mellem tirsdag kl. 13 og onsdag kl. 13, så skal url være:
>tirsdag.htm

[..]

date() kan fortælle dig hvilken ugedag, vi er i. I nedenstående
trækker vi så lige 13 timer fra.

<?
$modugedag = date("w", time()-(60*60*13));
?>

Dette vil resultere i at $modugedag er:

0 mellem søndag kl. 13 og mandag kl. 13
1 mellem mandag kl. 13 og tirsdag kl. 13
2 mellem tirsdag kl. 13 og onsdag kl. 13
3 mellem onsdag kl. 13 og torsdag kl. 13
.... etc.

Ovenstående burde være hvad, du leder efter, og som du let
efterfølgende skulle kunne være baggrund for valg af et filnavn, ud
fra nogle if-linier eller evt. en switch-construction. Alternativt
vha. et array, hvis man er lidt doven:

<?
// utestet; jeg skal barberes og på arbejde
$filnavne = array(
"fredag.htm",
"mandag.htm",
"tirsdag.htm",
"onsdag.htm",
"torsdag.htm",
"fredag.htm",
"fredag.htm"
);
$modugedag = date("w", time()-(60*60*13));
$link = $filnavne[$modugedag];
print "<a href='$link'>Dagens menu</a>";
?>

--
- Pede
Professionel nørd