Eksternt kabinet, SCSI3->SCSI2?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 10-07-02 08:10

Hej

Jeg er den "heldige" ejer af en Adaptec 2100S SCSI controller hvor jeg
pt har monteret to 18Gb Fujtisu diske. Det koere ogsaa fint, men jeg
vil gerne have et CDROM/DVD drev samt en braender koblet til. Da jeg
samtidig gerne vil stoejdaempe min computer taenkte jeg at jeg kunne
smide min computer i et andet rum og saa koebe et eksternt SCSI
kabinet med plads til to drevpladser og saa saette den ved min
arbejdsplads. Jeg har ogsaa fundet hvad jeg leder efter:
http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-div/kab-scsi/kab-ecs22.html

Men problemet er at det kabinet har en 50pins-bus, det er saadanset
fint nok da de drev jeg havde taenkt mig at smide i alligevel har
samme connector. Problemet ligger i at min controller koere med 68pins
eksternt stik og LVD kabler internt. Kan jeg bare koebe et
"omformer"-kabel, like:
http://www.proconsult.dk/katalog/tilb/til-kabel/kabel06/kabel0112.html

Mit spoergsmaal bestaar saa i om jeg saetter hastigheden ned paa hele
mit SCSI eller om det kun er hastigheden paa de eksterne enheder der
saettes ned(hvis nogen saettes ned overhovedet?)? Jeg kan godt koebe
en ande "bus" til at smaekke i det kabinet saa den kommer til at koere
68pins hele vejen, men saa kan jeg ikke laengere finde nogen drev som
passer paa og saa er jeg jo lige vidt, desuden er det ogsaa paent dyrt
i forhold til den anden loesning...

Raad modtages med kyshaand...naesten i hvertfald

MVH
Thomas

Fra : Michael Thomsen

Dato : 10-07-02 14:08

Prøv at kontakte pro consult de vil helt sikkert kunne svare dig på
spørgsmålet!