System der er "pænt" at kigge på
Fra : _Moerch

Dato : 10-07-02 06:52

Hejson NG!
Har I nogle forslag til hvad man skal vælge hvis ens nye system skal være
lækkert at kigge på? Min kæreste vil gerne have noget med en fladskærm
osv.....Hun har selv kigget lidt på IPersonal:
http://www.packardbell.dk/products/node695.asp Meeen kan det ikke gøres bare
lidt billigere? Ikke at jeg skal punge ud, men alligevel. Det er i den dyre
ende når man tænker på de specs...Systemet skal bruges til lidt spil. Dog
ikke de krævende 3d ala Medal Of Honor. Ellers bare lidt mails osv.

Hvad siger I

PFT

_Moerch

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-02 07:36

Hvad med at lave nogle "orginale" case mods, som eks. at farve
skræm-keyboad-kabinet i samme farve.

http://www.casemodding.dk

Jeg ved http://asp.webconsult.dk har malet pc'ere for en, men jeg ved ikke
om de gør det endnu.

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 10-07-02 07:48

Hvad med http://www.compaq.com/products/desktops/d510usd/subfamily.html
Sikkert ikke biligere, men jeg har gode erfaring med Compaqs Deskpro
computere. Men hvorvidt den er god, kommer jo også meget an på, hvilke krav
man har og hvad den skal bruges til...

/Grønbech

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-07-02 08:38

"_Moerch" <juggernaut@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hejson NG!
> Har I nogle forslag til hvad man skal vælge hvis ens nye system skal være
> lækkert at kigge på?

Når du skal vælge kabinet, må du jo lige huske at kigge på:
Chieftec's miditower DX-01B-D Dragon. Har den selv i "Black",
som ikke er black men mørkegrå.

(Varenr.: 810097 hos www.shg.dk - nej, jeg arbejder der ikke)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-07-02 08:51

> Har I nogle forslag til hvad man skal vælge hvis ens nye system skal være
> lækkert at kigge på? Min kæreste vil gerne have noget med en fladskærm

Prøv at kigge på Acer

http://www.acer.dk/vi/page0.jsp-page79,,,5,,,65,,,,,,,,,1169,,,,,,,,,,,65,5,
,5,5,,,,5,,,,5,,,,5,,,,,,,,,,,5,,,0,0,5,,1375794445.htm

eller zitech's mini oc

http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.storefront/1728542406/UserTempla
te/96
¨

Men overvej også en notebook. Du kan idag få en lækker 14-15" skærm på en
notebok der er mindst ligeså god som de stationære skærme i samme størrelse.
Mange bærbare har også en video udgang til tv'et så spilleriet kan foretages
på en "stor" skærm.

F.eks
http://www.acer.dk/vi/page0.jsp-page79,,,5,,,65,,,,,,,,,1240,,,,,,,,,,,65,5,
,5,5,,,,5,,,,5,,,,5,,,,,,,,,,,5,,,0,0,5,,2712053116.htm

Men hvad er budgetet ?

Mvh
Anders

Fra : _Moerch

Dato : 10-07-02 08:56

Hun siger hun vil bruge omkring 15.000,- Ja..De vil give meget for udseendet
af sådan en karl. Men samtidig sagde jeg, at sagtens kunne lade sig gøre at
skrue én sammen for 10K. Nu vil jeg ikke håbe at jeg får hårene i postkassen
:)

_Moerch

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-07-02 10:41

> [...]
at
> skrue én sammen for 10K. Nu vil jeg ikke håbe at jeg får hårene i

Zitech's mini pc og en 15" skærm (~4kkr) plus et trådløst logitech optical
(~1kkr) løber kun lige over 10. Det sværeste ved at lave et "pænt" system er
helt klart pc-kabinettet. Men om hun kan lyde det lidt rå look af alu og
plexiglas er jo et åbent spøgsmål ?

Jeg har købt et big atx noisecontrol kabinet i sort/sølv.
(www.webconsult.dk). Det er ikke verdens kønneste men det er valgt pga.
magic whisperboxen til at dæmpe støjen fra bagsiden og så magic fleece
pladerne i kabinettet. Dertil har jeg en 15" nec fladskærm (som aod roste i
januar 2001 og jeg købte for en formue lige inden priserne raslede ned ...)
og jeg har lige købt et sort ibm usb keyboard. Pt bruger jeg så en hvis
logitech mouseman men den skal også erstattes af en sort/grå mus .Det synes
jeg selv er et "nydeligt" setop.

/A

PS pt anbefaler jeg ikke at handle hos www.webconsult.dk da de ikke kan
finde ud at refundere pengene for nogle varer jeg returnerede den 17/6. Jeg
får kun dårlige undskyldninger når jeg ringer og rykker. Dvs jeg ringede og
spurgte til det efter 14dage og der startede de med at påstå at de ikke
havde modtaget det retur (selvom track'n'tarce siger 18/6). De fandt dog
i løbet af nogle dage ud af at de vist alligevel havde modtaget det... Siden
da har jeg talt med dem et par gange om ugen, og igen idag hvor J. igen
lovede at får styr på det ... I modsætning til sidste forår har de
efterhånde fået styr på lageret og fået nogle gode korte leveringstider, men
deres returafdeling halter altså gevaldigt.

Citat fra deres hjemmeside "Kunden er i højsædet - hos os vil du aldrig få
problemer med at annulere, ændre eller returnere en ordre." - Skal vi ikke
lade den stå lidt ...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-07-02 07:42

> PS pt anbefaler jeg ikke at handle hos www.webconsult.dk da de ikke kan
> finde ud at refundere pengene for nogle varer jeg returnerede den 17/6.
Så kom kredit-notaen her den 11/7

Mvh
Anders

Fra : Esben

Dato : 10-07-02 12:59

> [...]
Dog
> ikke de krævende 3d ala Medal Of Honor. Ellers bare lidt mails osv.

En HP e-pc, med tilhørende fladskærm.
http://www.flc.dk/doc/pc_epc42.pdf

--
Esben

Fra : Tinky Winky

Dato : 10-07-02 13:35

> [...]
> ende når man tænker på de specs...Systemet skal bruges til lidt spil. Dog
> ikke de krævende 3d ala Medal Of Honor. Ellers bare lidt mails osv.

Samsungs TFT skærme med Porche design, ser rimelig lækre ud. Og så skulle de
også være gode og ikke så dyre.

Aluminum kabinetter fra Lian Li:
http://www.g-shop.dk/shop/productinfo.asp?id=219
http://www.g-shop.dk/shop/productinfo.asp?id=97

Smæk så fx et ECS K7S5A motherboard med en Duron i, et ATI radeon grafikkort
med DVI udgang, en Seagate Barracuda IV harddisk og hvad der ellers mangler.
Det kommer ikke til at koste så meget.

Fra : DWM

Dato : 10-07-02 14:00

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com> skrev i en
meddelelse news:agh9ln$q3q$1@sunsite.dk...
> Aluminum kabinetter fra Lian Li:
> http://www.g-shop.dk/shop/productinfo.asp?id=219
> http://www.g-shop.dk/shop/productinfo.asp?id=97

Det er nu ikke fordi at de er specielt pæne at kigge på :)
Måske noget mere i stil med dem her?
http://www.computerpartner.no/kabinett%20azona%20mask.htm

/Kenneth Iversen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-07-02 14:18

In article <3d2c2f22$0$16790$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote:

> How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
> http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Det er godt nok for dårligt at Windows installeren ikke kan fjerne Linux
hvis man ønsker det. Jeg ser det som en bug.

Linux kan slette Windows hvis man ønsker.

Fra : DWM

Dato : 10-07-02 16:06

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> Det er godt nok for dårligt at Windows installeren ikke kan fjerne Linux
> hvis man ønsker det. Jeg ser det som en bug.

Det er godt nok for dårligt at folk ikke selv kan finde ud af
sådan noget. :)

/Kenneth Iversen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-07-02 14:16

In article <aggi18$19dn$1@news.cybercity.dk>,

eMAC: http://www.apple.com/emac/

Ny iMac: http://www.apple.com/imac/

Fra : jaes@mail.dk

Dato : 10-07-02 16:25

> [...]
> ende når man tænker på de specs...Systemet skal bruges til lidt spil. Dog
> ikke de krævende 3d ala Medal Of Honor. Ellers bare lidt mails osv.

Hvad med en Dell Dimension 8200? De er på tilbud i øjeblikket - mener at de
koster omkring 13000,- med fladskærm.
www.dell.dk

Mvh.
Jannik