Bærbar Computer?
Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-07-02 22:23

Jeg går lidt i tanker om at anskaffe mig en bærbar computer. Problemet,
hvis man kan kalde det det, er at mit budget er begrænset til ca.
10.000.
Til den pris er mine øjne umiddelbart faldet på en Toshiba
Satelite 1800-314
http://www.toshiba.dk/products/products.html?componentID=3834
(Hvilket iøvrigt, underligt nok, ser ud til at være det billigste sted
at købe maskinen)

Det maskinen hovedsaligt skal bruges til er regneark og tekstbehandling
og formentligt mest tilsluttet lysnettet.

Mit spørgsmål er om der i det prisleje findes andre og bedre bud end
Toshibaen?

En anden ting er, hvor stort et problem det er, at maskinen formentligt
er udstyret med en desktop processor?

Hvad betyder det for varmeudviklingen?

Og hvor meget mindre bliver batteritiden reelt i forhold til en mobil
processor?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-07-02 22:41

In article <Xns9246EDCE891E.miljokemi.dk@172.16.16.111>,
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> [...]
> http://www.toshiba.dk/products/products.html?componentID=3834
> (Hvilket iøvrigt, underligt nok, ser ud til at være det billigste sted

Hvis man ringer til en rigtig forhandler, så kan man altid presse prisen
ned.

> [...]
> Toshibaen?
>
> En anden ting er, hvor stort et problem det er, at maskinen formentligt

Det betyder en meget aktiv blæser og støj.

> Og hvor meget mindre bliver batteritiden reelt i forhold til en mobil
> processor?

Ved det ikke. Til dit brug, så kunne en Apple iBook til 9999 kr være en
god løsning. 3-4 timer batteri, meget portabel med 12" skærm (1024x768),
og Apple har vis ikke opfundet blæsren

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-07-02 19:45

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev:

> Ved det ikke. Til dit brug, så kunne en Apple iBook til 9999 kr
> være en god løsning.

Tak for forslaget men Mac-mand det bliver jeg nu aldrig.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-07-02 20:23

In article <Xns9247D309E8B66.miljokemi.dk@172.16.16.111>,

> Tak for forslaget men Mac-mand det bliver jeg nu aldrig.

Hvad er der nu galt med BSD 4.4 ?

Jeg har altid min bash kørende i et vindue eller 2, samtidig med at jeg
kan afvikle pæne brugervenlige programmer, og endog også ting som MS
Office og Internet Exploder.

Apple laver i dag unix kasser. Så der er en del forskel tilbage til
gamle dage.

Og Warcraft 3 CD'en er dual platform, og kører OK på Mac.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-07-02 20:45

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev:

> Hvad er der nu galt med BSD 4.4 ?

Absolut ingenting

Hovedårsagen er, at jeg nu er vant til Windows og er overordentligt
godt tilfreds med stabiliteten af XP.

Derudover har jeg brug for at bruge diverse Windows only programmer og
jeg vil helst undgå emulering af forskellig art.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tinky Winky

Dato : 09-07-02 23:07

> Det maskinen hovedsaligt skal bruges til er regneark og tekstbehandling
> og formentligt mest tilsluttet lysnettet.
>
> Mit spørgsmål er om der i det prisleje findes andre og bedre bud end
> Toshibaen?

Se edbpriser.dk, spotvarer. IBM X-serie. Lang batteritid, lav vægt, en af de
bedste mærker. Perfekt til tekstbehandling/regneark. Under 10kkr.

> En anden ting er, hvor stort et problem det er, at maskinen formentligt
> er udstyret med en desktop processor?

Jeg tror ikke at det er en desktop CPU. Ikke i en Toshiba laptop.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-07-02 19:50

"Tinky Winky"
<lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com> skrev:

> Se edbpriser.dk, spotvarer.

Det vil jeg prøve at se på når siden kommer op igen.

> IBM X-serie. Lang batteritid, lav
> vægt, en af de bedste mærker. Perfekt til
> tekstbehandling/regneark. Under 10kkr.

Men de har vel heller ikke som standard indbygget CD-ROM og
diskettedrev?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 10-07-02 21:36

It seems Morten Bjergstrøm wrote:
> Men de har vel heller ikke som standard indbygget CD-ROM og
> diskettedrev?

Nej det slipper man for at slæbe rundt på til daglig. Hvis man ikke vil/kan
leve uden kan de købes som IBM tilbehør eller i mindre original USB
udgaver.

--
Kasper Mejlgaard