Hvordan er ADSL hos TDC ?
Fra : Nicholas Bryde

Dato : 09-07-02 21:52

Hej

Jeg har i øjebliket en 768/128 modem løsning hos Tiscali og overvejer om jeg
skulle skifte til TDC, derfor vil jeg gerne høre hvordan erfaringerne er med
TDC inden jeg skifter.
Forbindelsen skal primært bruges til mail og news. Hvordan er deres
Newsserver ?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-07-02 22:10

In article <e1IW8.205$QP6.65956@news010.worldonline.dk>,
"Nicholas Bryde" <nbryde@image.dk> wrote:

> [...]
> skulle skifte til TDC, derfor vil jeg gerne høre hvordan erfaringerne er med

Hvorfor vil du skifte? Fungerer det ikke godt nok hos Tiscali?

Jeg har selv haft ADSL hos TDC i 2 år nu, men med flere forskellige
abonnementer. Det har altid fungeret glimrende og lige nu har jeg TDC
Bredbånd ADSL som er den mest idiotsikre mht. opsætning, da der ikke er
nogen router med NAT i vejen. Til gengæld kan man få lidt problemer med
sit interne LAN, men det kan du finde meget mere om i tidligere indlæg.

Du vil sikkert få masser af svar, men min egen erfaring er, at TDC har
ganske godt styr på ADSL, men det regnede jeg sådan set også, at Tiscali
(og CyberCity) havde.

> Forbindelsen skal primært bruges til mail og news. Hvordan er deres
> Newsserver ?

Den har lidt problemer nu og da; den var nede i 2-3 dage for nylig, men
det hører til sjældenhederne.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : nb

Dato : 10-07-02 11:55

"René Frej Nielsen" <rfn@mac.com> wrote in message news:rfn-> > Hej

> Hvorfor vil du skifte?

Det er jeg heller ikke helt så sikker på mere, men det var bl.a for en
lavere pris, lidt utilfredshed med newsserverne, manglende styr på
regningerne samt forandring.

Fungerer det ikke godt nok hos Tiscali?

jo sådan da.
Har trods alt været kunde helt tilbage fra da det hed Image

> [...]
> nogen router med NAT i vejen. Til gengæld kan man få lidt problemer med
> sit interne LAN, men det kan du finde meget mere om i tidligere indlæg.

ok, det tekniske er jeg ikke så interessert i -kommer ikke til at rode med
det.

> Den har lidt problemer nu og da; den var nede i 2-3 dage for nylig, men
> det hører til sjældenhederne.

ok, hvad med de binaere grupper det er dem jeg vil bruge mest.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-07-02 12:25

"nb" <jj@noemail.com> wrote in news:agh3qo$70b$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> Det er jeg heller ikke helt så sikker på mere, men det var bl.a
> for en lavere pris, lidt utilfredshed med newsserverne, manglende

Hvilken hastighedskonfiguration er det du vil skifte til, idet du mener
du får lavere pris hos TDC? Så vidt jeg husker er {TDC NetExpress,
BB|ADSL} vs Tiscali da dyrere på alle hastigheder - måske lige på nær
Boomtown. Det er godt nok noget tid siden jeg sidst tjekkede, men jeg
er da alligevel overrasket over at nogen siger de vil skifte *til* TDC
for at få lavere pris?

Flemming

Fra : TBC

Dato : 10-07-02 01:10

"Nicholas Bryde" <nbryde@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> skulle skifte til TDC, derfor vil jeg gerne høre hvordan erfaringerne er

Er der nogen speciel grund til at skifte ? ...det vil som reglen bare koste
dig nogle penge uden at du får fordele ud af det, med mindre der ligger
noget helt specifikt til grund (behov for flere ip addresser samtidigt med
ønske om at undgå router og NAT f.eks)

> Forbindelsen skal primært bruges til mail og news. Hvordan er deres
> Newsserver ?

Jeg har selv Tiscali derhjemme, men min bror (hvorfra jeg skriver nu) har
TDC. Det er min oplevelse at TDC's nyhedsservere (både news.tele.dk og
news.inet.tele.dk) generelt er noget mere sløve end Tiscalis (som er stort
set realtime).

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-07-02 06:18

On Wed, 10 Jul 2002 02:10:15 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Det er min oplevelse at TDC's nyhedsservere (både news.tele.dk og
>news.inet.tele.dk)

Prøv at slå dem op, i en DNS, så vil du se at det er samme server.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : nb

Dato : 10-07-02 12:07

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> "Nicholas Bryde" <nbryde@image.dk> skrev i en meddelelse

> jeg
> med
>
> Er der nogen speciel grund til at skifte ?

mjah
Kig på svaret til indlæget ovenover

> [...]
> noget helt specifikt til grund (behov for flere ip addresser samtidigt med

Man kan vel benytte sig af nogle aktuelle tilbud, det rent tekniske har
ingen interesse.

> [...]
> TDC. Det er min oplevelse at TDC's nyhedsservere (både news.tele.dk og
> news.inet.tele.dk) generelt er noget mere sløve end Tiscalis (som er stort

ok, hvis det er tilfældet er et skift ikke så aktuelt.
Hvordan er TDC med de binaere grupper ?

Fra : TBC

Dato : 10-07-02 16:22

"nb" <jj@noemail.com> skrev i en meddelelse news:agh4h2$96n$1@sunsite.dk...

> mjah
> Kig på svaret til indlæget ovenover

Der skriver du "bl.a for en lavere pris" (? ! ?) ...du er måske som jeg
besnæret lidt af BoomTown Adsl ?
Spiller prisen ind var Telia udover BoomTown måske også værd at kigge på ?
....afhængig af dit forbrug og behov
Du er klar over at op og nedgradering er gratis hos din nuværende ISP ?

Er det bare luftforandringen i sig selv du søger, er alle døre jo heldigvis
åbne uanset om der er penge at spare eller ej

> Man kan vel benytte sig af nogle aktuelle tilbud, det rent tekniske har
> ingen interesse.

Yep ! Fri konkurrence længe leve. Men findes der andre aktuelle tilbud hvor
man ligefrem sparer penge vil jeg meget gerne høre om det. Jeg spejder
nemmelig selv efter hint, og jeg kan desværre ikke selv drage nytte af
BoomTown ADSL pga TDC's politik om tilhørende fastnettelefoni ...og
Telia vil jeg lige se an mht til ping.

> Hvordan er TDC med de binaere grupper ?

Har jeg desværre ingen efaring med ...sorry

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : JH

Dato : 10-07-02 10:03

Nicholas Bryde wrote:
> [...]
> erfaringerne er med TDC inden jeg skifter.
> Forbindelsen skal primært bruges til mail og news. Hvordan er deres

Hvis du vil have en superhurtig newsserver,
skal du få ADSL hos get2net/Tele2,
når det bliver klar til august.
Deres newsserver er simpelthen kanon
og meget stabil.
Kører selv TDC ADSL og er fuldt ud tilfreds.
Kan du undvære de binære grupper er
dtext.news.tele.dk lige så god som get2net's.
- Bortset fra at TDC havde et nedbrud på 3 dage
her for nylig.
Men så findes der jo heldigvis en del andre gode
newsservere som kan bruges midlertidigt.

JH

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 10-07-02 11:44

It seems JH wrote:
> Hvis du vil have en superhurtig newsserver,
> skal du få ADSL hos get2net/Tele2,
> når det bliver klar til august.
> Deres newsserver er simpelthen kanon
> og meget stabil.

Vær dog opmærksom på at nogle tusinde xDSL kunne hurtigt kan ændre et
perfekt kørende news setup til noget der minder om en rygende skrotdynge.
Og her taler jeg generelt og ikke specifikt om get2net/tele2.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : JH

Dato : 10-07-02 12:42

Kasper Mejlgaard wrote:

> [...]
> perfekt kørende news setup til noget der minder om en rygende
> skrotdynge. Og her taler jeg generelt og ikke specifikt om

Du har ret - de har jo kun haft opkald fra 56kbit modems indtil nu.
Så det må komme an på en prøve.

JH

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-07-02 13:42

On Wed, 10 Jul 2002 13:41:33 +0200, JH wrote:

> Du har ret - de har jo kun haft opkald fra 56kbit modems indtil nu.
> Så det må komme an på en prøve.

En lille note - load'et på TDC's news server er i dag mere end 30
gange så stort som det var før ADSL blev introduceret, så kan man selv
extrapolere lidt ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : nb

Dato : 10-07-02 12:12

"JH" <nospamos@eurosport.com> wrote in message news:3d2bf758$0$16780>
> Hvis du vil have en superhurtig newsserver,
> skal du få ADSL hos get2net/Tele2,
> når det bliver klar til august.

ok, det lyder godt, hvordan med de binaere grupper er det bedre end Tiscali
?

> Deres newsserver er simpelthen kanon
> og meget stabil.
> Kører selv TDC ADSL og er fuldt ud tilfreds.
> Kan du undvære de binære grupper er
> dtext.news.tele.dk lige så god som get2net's.

Kan ikke undvære de binæregrupper, er TDC og Tele2 så udelukket ?

Fra : JH

Dato : 10-07-02 12:40

nb wrote:

> ok, det lyder godt, hvordan med de binaere grupper er det bedre end
> Tiscali ?

Aner det ikke - har altid holdt mig langt væk fra Tiscali.

JH