Bedste pop up killer?
Fra : M.Kay

Dato : 09-07-02 20:22

Hej

Hvad er den bedste pop up killer?

-Jeg har fået nok!
--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-07-02 20:39

Isang tao pinangalanan M.Kay nagsulat :

http://www.webwasher.com/en/products/wwash/index.htm
--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,

Fra : M.Kay

Dato : 10-07-02 11:11

I know it's awful, but Claus Frørup wrote to everybody in
dk.edb.internet.software.browser saying:

> Isang tao pinangalanan M.Kay nagsulat :

> http://www.webwasher.com/en/products/wwash/index.htm

Desværre står der specificeret NOT FOR XP :(

Har du erfaringer med Webwasher og XP?

Fra : Claus Frørup

Dato : 10-07-02 23:09

Isang tao pinangalanan M.Kay nagsulat :

> Claus Frørup wrote

>Desværre står der specificeret NOT FOR XP :(

Ok, men du skrev ikke noget om hvilket operativsystem du benytter.

>Har du erfaringer med Webwasher og XP?

Nope. Jeg bruger Win98 som har kørt stabilt i flere år.

Fra : Naxoc

Dato : 10-07-02 09:40

M.Kay skrev:
> Hej
>
> Hvad er den bedste pop up killer?
>

> -Jeg har fået nok!

Jeg har prøvet forskellige pop-up killers og jeg synes de var temmelig
ustabile alle sammen. Jeg har lige opdaget at man i Mozilla i "Rediger >
indstilliger > Avanceret > Scripter og vinduer" kan slå indstillingen
"åbn uønskede vinduer" fra.. Genialt!

Jeg har testet funktionen på de sider jeg lige kunne komme i tanke om
der har pop-ups, pop-unders og andet ukrudt og det ser ud til at virke.
-Et godt bud på en indbygget pop-up killer hvis man spørger mig.

Camilla Krag Jensen

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 10-07-02 09:56

Naxoc <camillakrag@orangenet.dk> posting:

>ustabile alle sammen. Jeg har lige opdaget at man i Mozilla i "Rediger >
>indstilliger > Avanceret > Scripter og vinduer" kan slå indstillingen
>"åbn uønskede vinduer" fra.. Genialt!

Og hvad gør man, når der er en side, det bruges nyttigt? Skal man
hele vejen ned for at slå det til?
I Opera: F12 -> Accepter/afvis ...

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Naxoc

Dato : 10-07-02 10:08

Chr. Bohr-Halling skrev:
> Naxoc <camillakrag@orangenet.dk> posting:

> Og hvad gør man, når der er en side, det bruges nyttigt? Skal man
> hele vejen ned for at slå det til?
> I Opera: F12 -> Accepter/afvis ...

Du har ret. Det er en funktion Mozilla gerne måtte kopiere fra Opera.
Det er dog meget sjældent at der er nyttige pop-ups, synes jeg.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 10-07-02 21:08

Hej!

Chr. Bohr-Halling wrote:
> Og hvad gør man, når der er en side, det bruges nyttigt? Skal man
> hele vejen ned for at slå det til?
> I Opera: F12 -> Accepter/afvis ...

Mozilla forhindrer kun popups som er trigget af en "onload-hændelse".
Den slags er normalt kun reklamer. Klikker du derimod direkte på et
javascript-link som skal åbne et nyt vindue, så virker det som regel.

Men der er selvfølgelig undtagelser til dette, nogle "onload-triggede"
poups er nyttige. Man kan så installere Preferences Toolbar fra XUL-Planet:
http://www.xulplanet.com/downloads/view.cgi?category=applications&view=prefbar
Den kan konfigureres til at ligge forskellige indstillinger ind som
afkrydsningsfelter i en ekstra topbar i browseren. F.eks. kan man ligge
undertrykkelse af popup-vinduer derop som en option man kan slå til og fra.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Henrik Walther

Dato : 10-07-02 11:28

On Wed, 10 Jul 2002 10:40:09 +0200, Naxoc <camillakrag@orangenet.dk>
wrote:

> [...]
>ustabile alle sammen. Jeg har lige opdaget at man i Mozilla i "Rediger >
>indstilliger > Avanceret > Scripter og vinduer" kan slå indstillingen

Prøv Free Surfer, som kan hentes her: http://www.free.surfer.tc/mail

Kan varmt anbefales.

--
Henrik Walther

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-07-02 11:36

In dk.edb.internet.software.browser M.Kay wrote:

>Hvad er den bedste pop up killer?

Meaya Popup Ad Filter er den bedste jeg har prøvet til dato, og tilmed
den eneste som aldrig har blokeret for et "ønsket" popup-vindue.
Programmet blokerer for åbning popup's i modsætning til dem der bare
lader dem åbne og så lukker dem igen og dem der virker ved at blokere
for forskellige internetadresser. <http://www.meaya.com/>
--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-07-02 11:37

In dk.edb.internet.software.browser Lars Stokholm wrote:

> [...]
>Programmet blokerer for åbning popup's i modsætning til dem der bare
>lader dem åbne og så lukker dem igen og dem der virker ved at blokere

En lille tilføjelse, beklager, programmet koster desværre 24,95$. Det
er eneste ulæmpe.
--
Lars Stokholm

Fra : Peter Holm

Dato : 13-07-02 09:58

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message

> En lille tilføjelse, beklager, programmet koster desværre 24,95$. Det
> er eneste ulæmpe.
> --
> Lars Stokholm

Hejsa,
jeg undrer mig over din begejstring for programmet. Jeg har lige testet det,
og synes netop at den lukker for ALLE popups - også ønskede. Feks kan jeg
ikke bruge mit netbank (Nordea) når den kører. Selvom jeg tilføjer til
"white list" lukker den stadig ønskede popups.
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 13-07-02 10:03

> [...]
> ikke bruge mit netbank (Nordea) når den kører. Selvom jeg tilføjer til
> "white list" lukker den stadig ønskede popups.

OK, jeg beklager. Jeg fandt ud af, at hvis man har en startside der altid
åbner, så skal man tilføre den til "white list" før den overhovedet kan åbne
andre sider i white list.
Peter

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 15:00

Lars Stokholm skrev:

> Netop, min undskyldning er den samme.

Egentlig var jeg ikke 100 % tilfreds med Webwasher på Win9x. Den
havde det med at kvæle Internet Explorer engang imellem, så jeg har
i et stykke tid været på udkig efter et alternativ, og det må man
sige at Meaya Popup Ad Filter er. :)

> Heller ikke her, men jeg tvivler på at der kommer noget godt ud af
> det.

Heller ikke her. Det er sjældent nogen god idé at installere noget
der ikke er kompatibelt ifølge producenten. Han må jo have en grund
til at skrive det, skulle man tro.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-02 15:25

>Egentlig var jeg ikke 100 % tilfreds med Webwasher på Win9x. Den
>havde det med at kvæle Internet Explorer engang imellem...

Hehe, ja den var vist rimeligt kraftfuld. Det havde jeg også en masse
bøvl med den gang. Men når først den kørte, så gjorde den hvad den
blev bedt om.

Sikkert, ja.
--
Lars Stokholm

Fra : Peter T.

Dato : 10-07-02 12:02

G.i.n@ping.dk (M.Kay) wrote in news:Xns9246D9597E31CMkaymaildk@130.133.1.4:

> Hvad er den bedste pop up killer?

Popup stopper - orker ikke at finde et link, så prøv google.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware this morning"

Fra : M.Kay

Dato : 10-07-02 12:38

I know it's awful, but Peter T. wrote to everybody in
dk.edb.internet.software.browser saying:

> G.i.n@ping.dk (M.Kay) wrote in

> Popup stopper - orker ikke at finde et link, så prøv google.

Sålavær! Især fordi jeg ikke bad om et link, men en anbefaling, gerne med et
navn på produktet. Google giver en megagiga omgang links så for at tynde ud
i junglen spørger jeg her.

Men tillad mig at spørge, når du nu svarer så sent at jeg allerede har
fået nogle fine svar på min post, hvorfor gider du så bruge din tid på at
fortælle din tid er for vigtig til at hjælpe?

Fra : Peter T.

Dato : 10-07-02 13:34

G.i.n@ping.dk (M.Kay) wrote in

> I know it's awful, but Peter T. wrote to everybody in
> dk.edb.internet.software.browser saying:

> Sålavær!

Vorherrebevares... Det ER navnet på programmet!

<http://www.google.com/search?q=popup+stopper&ie=ISO-8859-1&hl=da&lr=>

giver

<http://www.panicware.com/popupstopper.html>

Som første forslag. Hvor svært kan det være?

> [...]
> fået nogle fine svar på min post, hvorfor gider du så bruge din tid på
> at fortælle din tid er for vigtig til at hjælpe?

Det er da en usædvanligt forkælet holdning at have... Du efterlyser et
godt popupkiller-program og jeg skrev popup stopper. Du har nøjagtigt fået
det du har bedt om. Du spurgte iaftes kl 21:21. Jeg ser "først" dit
indlæg idag kl omkring 13 og svarer et minut efter. Er det sent?
Sig mig... Er din tid for vigtig til at gøre en indsats, så du forventer
alt serveret på et sølvfad? Eller skal du holdes i hånden hele vejen
igennem livet?

Fra : M.Kay

Dato : 10-07-02 15:32

I know it's awful, but Peter T. wrote to everybody in
dk.edb.internet.software.browser saying:

> G.i.n@ping.dk (M.Kay) wrote in

> Vorherrebevares... Det ER navnet på programmet!

Ahh! Jeg tog det som en slags fundering over over mit ønske. Heh.

> <http://www.google.com/search?q=popup+stopper&ie=ISO-8859-1&hl=da&lr=>
>
> giver
>
> <http://www.panicware.com/popupstopper.html>
>
> Som første forslag. Hvor svært kan det være?

Det er faktisk nemt.. Det var også derfor jeg blev fortørnet, da jeg troede
du mente hvad jeg troede jeg læste som det du skrev, men som jeg misforstod.
Bleh!

> [...]
> Sig mig... Er din tid for vigtig til at gøre en indsats, så du
> forventer alt serveret på et sølvfad? Eller skal du holdes i hånden

Men min holdning er da ikke forkælet, når jeg netop siger jeg ikke behøver
et link. Men ak det hele er jo også basseret på en misforståelse, og det
undskylder jeg.
For alles skyld kalder jeg en EOD før der bliver en diskussion.

Fra : Peter T.

Dato : 10-07-02 15:48

G.i.n@ping.dk (M.Kay) wrote in

> Ahh! Jeg tog det som en slags fundering over over mit ønske. Heh.
[snip forklaring]

Ah ok. Alt forladt. Jeg undrede mig også over hvor filmen knækkede. :)

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 13:53

Lars Stokholm skrev:

> Meaya Popup Ad Filter er den bedste jeg har prøvet til dato, og
> tilmed den eneste som aldrig har blokeret for et "ønsket"
> popup-vindue.

Tak for tippet. Den ser ud til at virke glimragende. :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-02 14:37

>Tak for tippet. Den ser ud til at virke glimragende. :)

You're welcome :)