opsætning til xp 1900
Fra : L.K

Dato : 09-07-02 18:42

hvordan skal sw1 og sw2 stå, når jeg køre med en xp 1900 + soltek sl-75kav
for som når de står på deafault, køre den kun 1209 mhz, og den skulle gerne
op på de 1600 mhz.
Hvad bus ratio skal den køre med og * med hvad??

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-07-02 18:14

"L.K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in

> hvordan skal sw1 og sw2 stå, når jeg køre med en xp 1900 + soltek
> sl-75kav for som når de står på deafault, køre den kun 1209 mhz,
> og den skulle gerne op på de 1600 mhz.
> Hvad bus ratio skal den køre med og * med hvad??

Du kører kun 100MHz på FSB - du skal køre 133 for at den kører 1600MHz.
Hvordan jumperne/dipswitche skal stå for at det er tilfældet må du
kunne se i din manual til bundkortet eller på Solteks hjemmeside.

Flemming

Fra : L.K

Dato : 09-07-02 20:00

Jeg har prøvet at sætte jumperne til 133, men så vil computeren ikke
starte????

Fra : Tinky Winky

Dato : 09-07-02 19:05

> Jeg har prøvet at sætte jumperne til 133, men så vil computeren ikke
> starte????

kan du se CPU temperatur i BIOS, når den virker ved 100Mhz?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-07-02 11:46

> Jeg har prøvet at sætte jumperne til 133, men så vil computeren
> ikke starte????

Det lyder som om du kører med PC100 RAM i den og ikke PC133. Hvis det
er tilfældet er det sikkert din RAM som gør at maskinen ikke kan
starte. Har du tidligere kørt med en Duron?

Så er der to løsninger:
1. At skifte RAM til PC133 (dette er den "rigtige" løsning)
2. At låse CPU'ens multiplier op og sætte den til 16 (dette er kun
muligt hvis dit bundkort understøtter en så høj gangefaktor, så tjek
det inden du giver dig i kast med det)

mvh
Flemming

Fra : L.K

Dato : 10-07-02 18:20

Jeg har kørt med duron, og der har aldrig været problemer, men nu har jeg
prøvet at sætte den til 140mhz(280 fsb), og 124mhz (248 fsb), og begge
steder køre den i og for sig godt nok, men ikke med 133 (266 fsb), der vil
den bare ikke starte, og jo jeg køre med pc 133 ram, så jeg ved ikke hvad
der kan ligge til grund for denne mærkelige computer