PHP: Tjek af brugerens sprog i browseren!
Fra : Johan

Dato : 08-02-01 13:10

Hej folkens

Er det muligt at tjekke hvilket sprog brugeren har valgt i browseren via
PHP? Altså ikke det sprog browseren er på, men det som der er valgt??

Kan ikke finde funktionen på php.net

mvh

Johan

Fra : Lasse Hjorth

Dato : 08-02-01 13:15

Hej Johan...

> Er det muligt at tjekke hvilket sprog brugeren har valgt i browseren via
> PHP? Altså ikke det sprog browseren er på, men det som der er valgt??

Så hut jeg visker kan du bruge $HTTP_ACCEPT_LANGUAGE;

--
Lasse Hjorth

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 08-02-01 13:23

On Thu, 08 Feb 2001 12:09:45 GMT, "Johan" <webmaster@ru94.dk> wrote:

>Hej folkens
>
>Er det muligt at tjekke hvilket sprog brugeren har valgt i browseren via
>PHP? Altså ikke det sprog browseren er på, men det som der er valgt??
>
>Kan ikke finde funktionen på php.net

$HTTP_ACCEPT_LANGUAGE

fut: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
--
vh
Thomas Jensen

Fra : Anders Johannsen

Dato : 08-02-01 13:45

> Kan ikke finde funktionen på php.net

Igen er PEAR din ven...

Lav et udtræk og led efter HTTP.php.

/A

Fra : Mickey

Dato : 08-02-01 15:51

"Johan" <webmaster@ru94.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
via
> PHP? Altså ikke det sprog browseren er på, men det som der er

$HTTP_ACCEPT_LANGUAGE indeholder browserens førsteprioritet af sprog.

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-02-01 18:57

"Mickey" <news001@susie.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> $HTTP_ACCEPT_LANGUAGE indeholder browserens førsteprioritet af sprog.

Nej, den indeholder den komplette liste. Evt. med angivelse af
prioriteringer.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 08-02-01 21:15

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> "Mickey" <news001@susie.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nej, den indeholder den komplette liste. Evt. med angivelse af
> prioriteringer.

okay, har bare kun set den med værdiangivelse i browsere med et sprog
angivet...

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 08-02-01 19:04

"Mickey" skrev:

> $HTTP_ACCEPT_LANGUAGE indeholder browserens førsteprioritet
> af sprog.

Hos mig har den værdien:

HTTP_ACCEPT_LANGUAGE="da,en;q=0.5"

Det ser snarere ud til at være en prioriteret list, som defineres
af indstillingerne i browseren. Nogen der ved hvad q=0.5 angiver?

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-02-01 19:21

"Morten Bakkedal" <nospam@bakkeland.dk> skrev i en meddelelse

> HTTP_ACCEPT_LANGUAGE="da,en;q=0.5"

> Nogen der ved hvad q=0.5 angiver?

Så vidt jeg husker...

"da" har ikke angive prioritet, så får den "1".
"en" har angivet prioriteten "0.5", altså mindre end "da".

Hvis en side findes både på dansk og engelsk vil du altså få den danske.

Der findes vist også et ældre alternativ til prioritering: Rækkefølgen.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 08-02-01 20:12

"Niels Andersen" skrev:

> [...]
>
> Hvis en side findes både på dansk og engelsk vil du altså få den danske.
>
> Der findes vist også et ældre alternativ til prioritering: Rækkefølgen.

Ja, det var netop min tanke. Prioriteten kan angives på lige så fuldstændig
vis alene ved rækkefølgen. Man får altså ikke nogen ny viden ved at sætte
tal efter sproget.

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Allan Unnerup

Dato : 09-02-01 14:49

>Ja, det var netop min tanke. Prioriteten kan angives på lige så fuldstændig
>vis alene ved rækkefølgen. Man får altså ikke nogen ny viden ved at sætte
>tal efter sproget.

Jeg kender ikke noget til PHP, men da spørgsmålet gik på, hvilket sprog der
er valgt, så *skal* man jo tage højde for tallet ik'? Eller er der en
eksplicit regel, der fortæller, at det første sprog altid har højeste
prioritet?

Hilsen Allan