Online brugere.. HJÆLP!
Fra : Lars B. Jensen

Dato : 09-07-02 13:19

Hej Alle

Jeg har før fået skide ogod hjælp her inde, og er nu igen stødt på et større
problem.

Jeg er ved at lave en Chat i ASP. Ja, jeg ved det godt, det er lavet før,
men jeg er typen der bare SKAL prøve det selv :)

Jeg er nu rendt ind i et problem, som jeg har snuset mig frem til ikke er
helt unormalt. Jeg mener også der er skrevet om det her før, men jeg kan
desværre ikke finde det.

Når man logger ind, gemmes ens login i en table i min SQL-Database.
Databasen bruges så til at vise forskellig information om brugeren,
og også hvem der er logget ind, og samtidig laves der en Session-variabel,
Session("nick")

Men jeg kan, død og pine, ikke rigtig greje hvad jeg skal gøre når Sessions
timer ud. Hvordan får jeg lige folk slettet fra min table igen? Også hvis
folk vælger at lukke siden brutalt, i stedet for at logge ud!?

Please, please... jeg får ingen søvn før dette er løst (og jeg er beredt på
at det kan vare nogle dage!).

Chatten kan btw. ses på http://www.zulfo.dk/chat/default.asp

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-02 14:20

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at lave en Chat i ASP. Ja, jeg ved det godt, det er lavet før,
> men jeg er typen der bare SKAL prøve det selv :)

Velkommen i klubben

> [...]
> timer ud. Hvordan får jeg lige folk slettet fra min table igen? Også hvis
> folk vælger at lukke siden brutalt, i stedet for at logge ud!?

Nemt... kig på dating.dk ... læg mærke til hvad der sker hvis du lukker
browseren eller skriver en anden adresse.

Sammen princip kan du også bruge

--
Niels Henriksen
Softwareudvikler

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 09-07-02 14:25

"Niels" <noway> skrev i en meddelelse
> "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Velkommen i klubben

Jo tak :)

> Sessions
> >
> Nemt... kig på dating.dk ... læg mærke til hvad der sker hvis du lukker
> browseren eller skriver en anden adresse.

Yes, noget med en On-something i Body, går jeg ud fra?

> Sammen princip kan du også bruge

Det kunne løse noget af det... men ikke Session-timeout-delen, går jeg ud
fra?

Jeg har prøvet med noget kode i Global.Asa, hvor der deletes ved
Session_OnEnd, men Sessions er vel allerede timet ud på dette tidspunkt, og
kan ikke bruges til noget?

> --
> Niels Henriksen
> Softwareudvikler

Lars B. Jensen
Amatør-udvikler :)
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-02 08:16

> Yes, noget med en On-something i Body, går jeg ud fra?

> Det kunne løse noget af det... men ikke Session-timeout-delen, går jeg ud
> fra?

Jamen når du åbner et lille vindue som de gør i OnBeforeUnload så kan du i
dette vindue fjerne de nødvendige data fra databasen samt nulstille alle
brugerens sessions med Session.Abandon.

--
Niels Henriksen
Softwareudvikler