net time sync. NT4
Fra : Kenneth Jensen

Dato : 09-07-02 12:26

Hej alle,

Jeg vil gerne synkronisere alle mine NT4 wkst.'s tid med min NT server en
gang i døgnet automatisk.
Kan nogen komme med en smart metode til dette ???

Tak for at du gav dig tid

Kenneth

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-07-02 12:43

Kenneth Jensen wrote:

> Hej alle,
>
> Jeg vil gerne synkronisere alle mine NT4 wkst.'s tid med min NT server en
> gang i døgnet automatisk.
> Kan nogen komme med en smart metode til dette ???

En måde er at installe en NTP-server hhv. -klient.

Alternativt kan du blot køre 'net time' (jeg sidder ikke lige med en
NT-kasse, så jeg kan ikke huske den nøjagtige syntaks).

/Rasmus

Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a Word Perfect
4.2 Document.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 09-07-02 13:01

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alternativt kan du blot køre 'net time' (jeg sidder ikke lige med en
> NT-kasse, så jeg kan ikke huske den nøjagtige syntaks).

net time \\server /set /y

Sæt den ind i dit loginscript.

HTH
/Brian

Fra : Kenneth Jensen

Dato : 10-07-02 08:12

Rigtig mange gange tak Brian
du har lige sparet mig for MEGET bøvl.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 10-07-02 08:32

"Kenneth Jensen" <-@.> skrev i en meddelelse
> Rigtig mange gange tak Brian
> du har lige sparet mig for MEGET bøvl.

Det var så lidt.

Ha' en god dag.

/Brian

Fra : G123456

Dato : 11-07-02 22:54

Hej Kenneth

En anden mulighed er at installere en tidssykroniserings services.
Microsoft har en de kalder "Time32", hvilket jeg har installeter.
Det er uafhængi af om der er logget på, og kan stilles til at opdatere tiden
flere gange i løbet af en dag.

Desuden har jeg programmet "Tardis2000", installeret på serveren, som når
jeg har forbindelse med Internettet, opdatere serverens tid i forhold til
Internet-time-servere.

Installationen er lidt mere omstændigt i forhold til "Net time", men efter
installation og opsætnig, køre det bare.

Hvis det har din interesse, kan jeg sende filer, og dok.

Mvh Peter Engskov

svar også på: G123456_@Hotmail.Com (understreg mellem 6 & @)
----------

Fra : G123456

Dato : 12-07-02 21:29

Lige en lille rettelse:

Microsoft´s program heder "W32Time.exe" og fylder ca. 37 KB + en ini fil

Fra : Kenneth Jensen

Dato : 17-07-02 08:24

Det lyder interesant, jeg har set lidt på dette w32time program(service),
men kunne ikke rigtig se hvordan en "client" skulle sættes op. Er der en
server og client version ??? I vejledningen bliver der talt meget om :
masterserver og primær/sekundær server.

Mvh. kenneth jensen

Fra : G123456

Dato : 18-07-02 00:08

Hej Kenneth.

Det jeg har gjort, er at jeg har installeret "Tardis2000" på min com-server,
og på min primære domain controler (PDC),er installeret W32Time, med inifil:
[W32Time]

Type=NTP

Log=yes

Period=0

TASync=no

NTPServer=ComServer

LocalNTP=yes

og konfiguretet den som en tidsservet (NTP-server)
så har jeg på alle andre maskiner (server og arb.) installeret W32Time.
og en inifil ligende denne:
[W32Time]
Type=PRIMARY
Period=0
TAsync=no
PrimarySource=PDC
Log=yes
LocalNTP=no
Timesource=yes

Det kan godt være det ikke er det optimale, men det virker, også selv om der
ikke logges på.