CD-R printer...
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-07-02 12:28

Det er lige gået op for mig at det rent faktisk er lovligt at kopiere musik
CD'er ... såeh kom jeg til at tænke på, kan man få sån' en CD printer der
printer direkte på CD'en og ik' på et lable ? I så fald nogen der har et
link og evt. erfaring med sådanne ?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-07-02 13:21

> [...]
> CD'er ... såeh kom jeg til at tænke på, kan man få sån' en CD printer der
> printer direkte på CD'en og ik' på et lable ?

Er det fordi du ikke KAN eller fordi du ikke GIDER søge på Google?

En søgning på "cd printer" giver en masse gode hits.

mvh
Kim Jensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-07-02 13:42

> [...]
> printer direkte på CD'en og ik' på et lable ? I så fald nogen der har et

Jeg faldt lige over én på lagerudsalg hos Computerstore; "Odixion Digi CD
Printer" til 2.499,- inkl. moms.

Måske et kig værd?

mvh
Kim Jensen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-07-02 15:15

Peter Farsinsen <spam@farsinsen.dk> skrev:

[...]

Kik på Epson Stylos 950 og 2100

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 09-07-02 16:13

On Tue, 9 Jul 2002 13:27:53 +0200, "Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk>
wrote:

> [...]
>printer direkte på CD'en og ik' på et lable ? I så fald nogen der har et

Bare et lille måske dumt spørgsmål, men *skal* man så købe CD'er uden
noget på i forvejen, for de fleste CD'er har jo et firmanavn eller noget
udenpå.

Eller bliver det så overskrevet at det ikke er til at se?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-07-02 17:19

> [...]
> noget udenpå.
>
> Eller bliver det så overskrevet at det ikke er til at se?

De helt hvide CD'er har em nubrede overfalde hvor blækket binder bedre.
Hvis du bruger en almindelig CD-R er det ikke sikkert at farven binder,
det kan også være at den flyder ud, men det kommer an på CD-R og
blækket. Epsons nye printere benytter noget harpiks til at lægge en
film over printet og det gør at holdbarheder er stor - op til 45 år
skriver et uafhængigt test firma i Epsons reklame, på papir prints
forstås.

Men om det muliggør print på almindelige CD-R plader ved jeg ikke.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen