højde og bredde på Image fil med FileSyste~
Fra : Per Lund Andersen

Dato : 09-07-02 11:49

Hej NG,

Er der nogen der kan fortælle mig om man med FileSystemObject kan
hente størrelses (højde og bredde) på et billede ?

Jeg benytter scriptet fra http://html.dk/scripts/asp/00011/ til
at lave et galleri.
Alle billederne er i formatet enten 1024*768 eller 768*1024, og
jeg er nødt til at skalere billederne lidt ned i Thumbnails
visningen, og ville derfor lave et lille script der læser
bredde/højde på filerne, men jeg kan ikke lige finde
dokumentationen for FileSystemObject og se om denne har en
funktion der kan benyttes.

mvh

Per Lund Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars H. Kohsel

Dato : 09-07-02 12:27

www.serverobjects.com har en lille gratis component der kan læse højde og
bredde af billeder. Data ligger i binært format for billeders vedkommende så
det vil være meget langhåret at læse disse informationer af de rå data.

mvh
Lars Kohsel

Fra : Per Lund Andersen

Dato : 09-07-02 12:59

Desværre er ServerObjects ikke en mulighed da, jeg ikke har tilladelse til at
installere den på mit Webhotel

mvh
Per Lund Andersen