Sender EnTakk Til
Fra : Roger

Dato : 09-07-02 10:34

Jeg vil takke alle dere som har bistått meg med mitt hovedkort trøbbel Claus
S. Razer + alle dere jeg glemmer Jaggu bra det finnes folk som dere.
Etter all den jobbinga jeg har hatt med den frysinga på nesten alle OS så
ringte jeg Databutikken.com.
De sa det var et hardware problem så enten reparerer de kortet eller jeg får
et nytt da garantitiden ikke er utløpt.

Nå har jeg sett opp en annen pc med AMD 500Mhz Finnes det ny bios til sånne
gamle pc'er de jeg kan finne er fra samme år som jeg har i min pc 1999
Har testet de søkemotorer jeg har Litt om mitt hoved kort
Manufacturer Diamond Flower (DFI)
System Chipset Via Technologies inc vt82c598 Mvp3
Bios Id 12/31/199-vp596B-DD-2A5LED4GC-BO

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 09-07-02 11:09

"Roger" <r-holte2@frisurf.no> har med klæbrige fingre ramt tastaturet
på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

> [...]
>Manufacturer Diamond Flower (DFI)
>System Chipset Via Technologies inc vt82c598 Mvp3
>Bios Id 12/31/199-vp596B-DD-2A5LED4GC-BO

Mon ikke det er en af de 2 bundkort med Socket 7 her :

http://www.dfi.com/product/productlist.asp

Det er henholdsvis ATX og mikro-ATX.

Der findes en nyere bios-version i begge tilfælde.

-------
MVH
Simon Walther-Larsen
- nu i en udgave udenfor hegnet.

Fra : Roger

Dato : 09-07-02 13:43

> Mon ikke det er en af de 2 bundkort med Socket 7 her :
> Der findes en nyere bios-version i begge tilfælde.

Jepp takker så mye til Simon å Jens

Fant bios men så når jeg går in i bios på min diskett skriver Awdflash exe
kommer det opp en rubrikk i den rubrikk står det allerede exe så når jeg
trykker exe finner den ikke kilde fil.det går greit å save min gamle bios
men får ikke den nye bin filen in i den rubrikk da sier programmet ingen
kilde fil funnet
Jeg er klar over at det er jeg som gjør feil men hva??Har prøvd å skrive
bare bin/prøvd med det filen heter men kommer bare til første bokstav så
sier den ingen kilde fil funnet.Jeg var borti dette på min gamle 300Mhz
intel pc men husker ikke hvordan man gjorde det

Mvh Roger

Fra : o&u

Dato : 09-07-02 14:02

On Tue, 09 Jul 2002 12:43:10 GMT, "Roger" <r-holte2@frisurf.no> wrote:

> [...]
>sier den ingen kilde fil funnet.Jeg var borti dette på min gamle 300Mhz
>intel pc men husker ikke hvordan man gjorde det

Man gør sådan her:

lad os kalde biosfilen: bios.bin

Skriv awdflash bios.bin

og Enter/Return

Du kan også skrive awdflash.exe
og ingenting, så starter awdflash og den spørger om fil, - så skriver
du bios.bin

Der skal altid extension på biosfilen, hvis biosfilen har nogen
extension.
Man kan jo rename en biosfil til hvadsomhelst.

mvh

John

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 09-07-02 11:15

Roger wrote:

> [...]
> Manufacturer Diamond Flower (DFI)
> System Chipset Via Technologies inc vt82c598 Mvp3
> Bios Id 12/31/199-vp596B-DD-2A5LED4GC-BO

Du er nok nødt til at lukke kassen op og se hvilket modelnummer
motherboardet har.

Når du først kender det nummer, skulle det være nemt at finde den
relevante bios her:

http://sj.dfi.com.tw/support1/download2.asp

...enten i listen over mobos, eller under "Outdated products".