IIS og PHP
Fra : Thomas Hansen

Dato : 09-07-02 09:53

Jeg har installeret IIS på en Win2k prof og den nyeste version af PHP, jeg
har også efter bedste evne forsøgt at give de rettigheder der skal til,
alligevel giver IIS en fejl 405 - er der nogle der har et godt tip til hvor
jeg skal lede efter fejlen?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-07-02 09:52

Thomas Hansen skrev:

> [...]
> alligevel giver IIS en fejl 405 - er der nogle der har et godt tip til hvor

I fejlloggen?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 09-07-02 09:58

Et "meget oplysende" svar Jonas - hvis det er iis5.log så står der absolut
intet.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-07-02 10:56

Thomas Hansen skrev:

> Et "meget oplysende" svar Jonas - hvis det er iis5.log så står der absolut
> intet.

Rent faktisk var det et logisk svar, eftersom du ikke selv kom med så
mange oplysninger. De fleste, der bruger PHP, bruger Apache, og det
betyder, at de fleste her ikke ligefrem er eksperter i IIS. Det sker
tit, at folk, der bruger Apache, glemmer at se i fejlloggen, og derfor
rådede jeg dig til at se i fejlloggen. At din webservers fejllog ikke
viser noget intelligent har jeg som Apache-bruger ikke den store
mulighed for at vide - men det er naturligt at gætte på, at fejl står
opskrevet i fejlloggen.

PS. http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html spørger efter dig.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 09-07-02 10:38

Til andre som skulle komme i det samme problem - så var det IUSR der skulle
tildeles rettigheder i mappen, hvor serverfilerne ligger

Fra : Morten Toft

Dato : 09-07-02 23:37

Kunne evt. have noget at gøre med anonynous access til web-stedet
konfigureret i IIS.