Filnavne
Fra : Sinkbæk

Dato : 03-02-01 15:01

'Allo!

Hvad skal jeg kalde mine php-filer når det på serveren er lige meget om de
hedder php, php3 og php4?

Mvh.
Thomas Sinkbæk

Fra : Leonard

Dato : 03-02-01 15:41

"Sinkbæk" <7620lbl5@worldonline.dk> skrev:

>Hvad skal jeg kalde mine php-filer når det på serveren er lige meget om de
>hedder php, php3 og php4?

Så er der nok frit valg.
Jeg ville vælge php, da det måske vil give færrest problemer i
fremtiden, fx når der kommer en php5.
På den anden side kan der måske være en god grund til at kalde dem
php4, hvis nu nogle ting ændrer sig i fremtiden og fortolkeren måske
så kan genkende gamle ting, hvis filerne hedder det rigtige.
Men lige nu tror jeg ikke du skal tænke så meget over det og bare
kalde dem det du synes bedst om.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-02-01 15:47

Efter hvad jeg har forstået, har man valgt fra og med ver. 4.0 at
bruge endelsen .php.

Michael.

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-02-01 15:47

"Sinkbæk" <7620lbl5@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal jeg kalde mine php-filer når det på serveren er lige meget om de
> hedder php, php3 og php4?

Som du selv siger, så er det egentlig ligemeget. :)
Men hvis det, du laver, er til php4, så ville det nok være en god ide at
kalde dem php4. Ca. det samme med php3. :)
Hvis du gør noget for at det virker med både 3 og 4 kunne man så evt. kalde
dem php.

Bare min mening...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten

Dato : 08-02-01 00:42

'Allo-'Allo!

Hvis man vil være rigtig dum (eller bare for at forvirre folk!) kan man også
fortælle sin Apache-server (via .htaccess eller httpd.conf) at filer med
endelsen ".asp" er PHP-filer. (Eller mere seriøst: ".html").... Så kan folk
jo rigtigt hygge sig, og egentlig ikke se hvordan siderne er genereret.

En røverhistorie: Jeg præsterede i et underbibliotek at fortælle
Apache-serveren, at ".pdf"-filer er PHP-filer. Det var smart når jeg skulle
have fat i en specifik pdf-fil til brugeren (via fpassthru-funktionen), som
man kun kunne få fat i hvis man havde en bestemt cookie (en
login-cookie)....

/Morten