"rxvt -e cd /mnt/cdrom" virker et millseku~
Fra : Michael Eriksen

Dato : 08-07-02 20:39

Jeg har lavet en fluxbox/blackbox menu til CD-manipulation (mount,
umount, eject...). Men jeg vil gerne lave et "Goto CD" menupunkt, hvor
der åbnes et terminalvindue, der "står" i /mnt/cdrom. Det har jeg
prøvet med subject. Og det virker fint - i et millisekund! Vinduet
lukker nemlig øjeblikkeligt efter at være gået til /mnt/cdrom.

Nogle gode ideer?

Michael

Fra : Bo Simonsen

Dato : 08-07-02 20:55

In article <Xns9245DC6437EFDkmedanbbsdk@212.54.64.135>, Michael Eriksen wrote:
> [...]
> prøvet med subject. Og det virker fint - i et millisekund! Vinduet
> lukker nemlig øjeblikkeligt efter at være gået til /mnt/cdrom.

Det er fordi kommandoen 'cd /mnt/cdrom' tager et millisekundt at køre.

Umiddelbart kan jeg ikke se en løsning.

Desværre.

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-07-02 21:12

On Mon, 8 Jul 2002 21:55:14 +0200, Bo Simonsen wrote:

> Det er fordi kommandoen 'cd /mnt/cdrom' tager et millisekundt at
> køre.

> Umiddelbart kan jeg ikke se en løsning.

Den helt simple "rxvt -e 'cd /mnt/cdrom; /bin/sh'" kan jeg ikke få til
at virke.

Men hvis man laver et shell-script:

#!/bin/sh

cd /mnt/cdrom
exec /bin/sh

og siger rxvt -e shellscript, så virker det.

Go figure.

,

--
"It's beautiful! And I certainly hope Adam Sjøgren
my parents hate this album!" asjo@koldfront.dk

Fra : Michael Eriksen

Dato : 08-07-02 21:34

Tak!