Gam indtastet cookienavn
Fra : Bjarke

Dato : 02-02-01 22:47

Jeg har på min side en cookiefunktion der gemmer det navn brugeren bliver
bedt om at indtaste når han går ind på min side. Kunne det ikke lade sig
gøre at jeg fik en mail om hvilke navne der bliver indtastet eller at det
bliver gemt i en fil på serveren vha. php eller evt. cgi?

Thanks!

Mvh.
Bjarke

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-02-01 11:19

"Bjarke" <b@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Kunne det ikke lade sig
> gøre at jeg fik en mail om hvilke navne der bliver indtastet

<?php
mail(my@address.com,"Nogen har logget sig ind...", "...og vedkommende kalder
sig \"$navn\".", "From: www.myhomesite.com <my@address.com>");
?>

http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

> eller at det
> bliver gemt i en fil på serveren vha. php eller evt. cgi?

<?php
$fp = fopen("navne.txt", "a"); // a = append
fwrite($fp, "$navn\n"); // \n betyder "newline" / "ny linje"
fclose($fp);
?>

http://php.net/manual/en/function.fopen.php
http://php.net/manual/en/function.fwrite.php
http://php.net/manual/en/function.fclose.php

Det er faktisk vældig nemt, når man lige ved hvordan. :)
Jeg vil foreslå, at du gemmer det i en fil, og også skriver hvornår
vedkommende loggede ind.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Felix Sylvestris

Dato : 03-02-01 16:52

Hej Bjarke

Den simple mail funktionen er:

mail("til", "subject", "indhold");

dvs.
mail(mig@mitsted.dk, "ny person har indtastet navn", "personen hedder
$navn");

txt-fil er som følger så vidt jeg husker

$fil = fopen("navne.txt", ab); //åbner filen navne.txt og sætter pointeren i
slutningen af filen.
if ($fil){
fputs($fil, "$navn\n"); // sætter strengen $navn\n ind i slutningen af
filen "\n" betyder ny linie
fclose($fil);
}

Disse to funktioner kan du jo meget nemt indsætte samme sted hvor du laver
cookien
læs selv mere på http://www.php.net/manual/en/

mvh
Sven