Geforce 3 >> Geforce 4 4600
Fra : Claus

Dato : 08-07-02 20:12

Kan opgraderingen betale sig ???

Mest populær her lige nu : FS2002, Warcraft 3......

skal sidde i en xp1700+

Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 20:17

Claus wrote:
> Kan opgraderingen betale sig ???

Umiddelbart vil jeg sige nej. Det er sq for mange penge at give ud. Men du
vil selvfølgelig få noget mere performace ud af det, men vil du bruge
det...?

> Mest populær her lige nu : FS2002, Warcraft 3......

Det var da godt...

> skal sidde i en xp1700+

Så må man antage at du har et rimeligt kraftigt system, der kan matche de
nye gfx-kort! Jeg har en CPU magen til din. Og her spiller XP 1700+'eren
sammen med et GeForce 2 Ti 64 DDR. Jeg har aldrig oplevet et spil der
hakkede eller på anden måde kørte dårligt, med max detaljer. Og jeg spiller
ikke gamle spil... Jeg synes det er spild af penge, men altså det er jo så
set ud fra mit synspunkt...

Blot min holdning...

Btw. hvilket GF3 kort har du?

--
Martin K

Fra : Tinky Winky

Dato : 08-07-02 20:42

> [...]
spiller
> ikke gamle spil... Jeg synes det er spild af penge, men altså det er jo så

Prøv at køre FS2002 i 1600x1200 og slå evt. lidt antialias og filtre til.
Fly sims kan altid bruge computer kræfter.

Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 20:50

Tinky Winky wrote:
> Prøv at køre FS2002 i 1600x1200 og slå evt. lidt antialias og filtre
> til. Fly sims kan altid bruge computer kræfter.

Det er rigtigt, men er 1600x1200 ikke også lige en voldsom opløsning? Det er
i hvert fald uopnåeligt på min 17", men har man en 21" er det nok meget
passende...

--
Martin K

Fra : Tinky Winky

Dato : 08-07-02 21:12

> Det er rigtigt, men er 1600x1200 ikke også lige en voldsom opløsning? Det
er
> i hvert fald uopnåeligt på min 17", men har man en 21" er det nok meget
> passende...

Det er noget andet i flysim. Hvis det skal se godt ud, er 19" eller mere
passende. Og så er omkring 1280x1024 godt. En ting som kunne være meget rar
at kunne slå til, er FSAA. Horisonten, og landskabet ser meget kantet ud. I
3D spil ser 1024x768 flot ud. Men ikke i flysim.

Derudover ville jeg nok ikke opgradere til GF4 hvis jeg havde et GF3, men
vente til noget af det næste.

Fra : Claus

Dato : 08-07-02 22:49

> Btw. hvilket GF3 kort har du?

Hercules. Det er det andet gf3 jeg har, det første (andet fabrikat) havde et
meget dårligt 2D billede IMO. Det her er til gengæld fino.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-07-02 06:09

In article <3d29e414$0$54754$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Claus" <claus@kjerkegaard.dk> wrote:

> Kan opgraderingen betale sig ???
>
> Mest populær her lige nu : FS2002, Warcraft 3......
>
> skal sidde i en xp1700+

Jeg kører WC3 i en 1200MHz, GF2Ti, 1280x1024, bedste detaljer. Ingen
problemer.

1200MHz er 1200MHz, ikke de fup-MHZ Liggnende tal som dine 1700.

Fra : Darth_Vader

Dato : 09-07-02 09:55

klip-
1200MHz er 1200MHz, ikke de fup-MHZ Liggnende tal som dine 1700.
klip-
øhhh hvordan er det nu lige du når frem til at 1700 Mhz er fup Mhz.....
en Atlon Xp 2000 kører helt præcis 1766Mhz - det er der ingen fup eller
fidus i.......

Atlon´s XP størrelse refererer til hvilken P4 CPU den ydelsesmæssigt skal
sammenlignes med ang hastighed m.v
at P4 så har andre styrker er klart (bla større cache) men ikke noget der er
behov for at uddybe her.........til gengæld er Atlon´s CPU væsentlig
billigere......

så leg du bare videre med dine 1200Mhz men sæt dig lidt bedre ind i tingene
inden du slynger en sådan bemærkning ud........

mvh
henrik

Fra : DWM

Dato : 09-07-02 10:05

"Darth_Vader" <hbb@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> øhhh hvordan er det nu lige du når frem til at 1700 Mhz er fup Mhz.....
> en Atlon Xp 2000 kører helt præcis 1766Mhz - det er der ingen fup eller

Han kommenterede XP1700+ ikke XP2000+

/Kenneth Iversen

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 10:08

Darth_Vader wrote:

> øhhh hvordan er det nu lige du når frem til at 1700 Mhz er fup
> Mhz..... en Atlon Xp 2000 kører helt præcis 1766Mhz - det er der
> ingen fup eller fidus i.......

Jeg er fuldkommen enig i at det var en lidt spøjs kommentar som jeg da også
studsede lidt over, men de 1700 såkaldte fup-MHz (som IMO slet ikke er fup,
da forbrugerne ved det inden de køber CPU'en), kommer fra det første indlæg
hvor der tales om en XP1700+. Der jo har en reel clockfrekvens på 1466. Så
langt så godt. Men hvor giber du XP2000+'eren henne. Det var da ikke den
processor spørgsmålet drejede sig om, eller har jeg midforstået et eller
andet?!?

> [...]
> at P4 så har andre styrker er klart (bla større cache) men ikke noget
> der er behov for at uddybe her.........til gengæld er Atlon´s CPU

AMD mener nu ellers selv at det er TordenMåge processoren den sammenlignes
med:
http://athlonxp.amd.com/technicalInformation/benchmarkingModelNumbering.jsp

Men det er da klart at de ikke er kede af at folk tror det er Pentium 4...

--
Martin K

Fra : Darth_Vader

Dato : 09-07-02 10:40

klip-
Men hvor giber du XP2000+'eren henne. Det var da ikke den
> processor spørgsmålet drejede sig om, eller har jeg midforstået et eller
> andet?!?
klip-
næ det var såmænd oxo kun som ensammenligning...
....diskutionen drejer sig jo egentlig om GFX kort.....

man kan jo ikke sælge en processor ved at kalde den Atlon XP 1466
mhz.......eller XP 1766mhz..........jeg mener bare at lige da Atlon kom med
XP og Intel med P4 brugte AMD deres tal som en reference til sammenligning
med P4 - men jeg kan da huske forkert.......
mvh
henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-07-02 16:29

In article <3d2aa4c9$0$41326$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Darth_Vader" <hbb@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> øhhh hvordan er det nu lige du når frem til at 1700 Mhz er fup Mhz.....
> en Atlon Xp 2000 kører helt præcis 1766Mhz - det er der ingen fup eller

Næh, men en Athlon XP 1700+ er ikke 1700/1200 = 1.4 gange hurtigere end
en Athlon 1200. Derimod er en Athlon 1700+ = Athlon 1500. Så det var
for at sige at WC3 kører fuld hastighed for mig, og at hans CPU er 25%
hurtigere.

Nu mangler vi vel bare at IBM begynder at mærke deres 1GHz PowerPC med
2+GHz, samt kalder deres bus 10 trilliarder millioner gigahertz.

PC verdenen er gået for meget over i praletal. Hvad skal man med et 48
speed CD-ROM drev udover at forkorte sine CD'ers levetid. Ved 60-65x
hastighed falder de fleste CD'ere fra hinanden i løbet af kort tid..

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 10-07-02 02:42

Povl H. Pedersen wrote:

> PC verdenen er gået for meget over i praletal. Hvad skal man med et 48
> speed CD-ROM drev udover at forkorte sine CD'ers levetid. Ved 60-65x
> hastighed falder de fleste CD'ere fra hinanden i løbet af kort tid..

Fuldstændig enig, jeg synes de burde have stoppet ved 40x.
Det var nok ikke uden grund at Plextor stoppede ved 40x med deres (SCSI)
cdromdrev.
I deres brændere går de heller ikke over 40x læsehastighed..